کشتی آمریکایی دوباره از آب های مورد مناقشه دریای چین جنوبی عبور کرد

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، برای دومین بار در ماه جاری میلادی، یک کشتی جنگی آمریکایی، از آب های مورد مناقشه نزدیک جزایری که چین آن ها را تحت حاکمیت خود می داند، عبور کرد.

کشتی آمریکایی دوباره از آب های مورد مناقشه دریای چین جنوبی عبور کرد

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، همزمان با افزایش تنش های مالی و سیاسی میان آمریکا و چین، یک کشتی جنگی آمریکایی از نزدیکی جزیره مرجانی تحت مناقشه اسکاربورو در دریای جنوب چین عبور کرد.

به نوشته روزنامه گاردین، کلی داس سخنگوی ناوگان هفتم ارتش آمریکا با اعلام اقدام ناوشکن آمریکایی پریبل به انجام مأموریت در نواحی یاد شده در روز یکشنبه گفت: پریبل به منظور به چالش کشیدن ادعاهای [حاکمیت] دریایی و حفظ حق دسترسی به راه های آبی تحت کنترل قوانین بین المللی، از فاصله یازده گره دریایی جزیره مرجانی اسکاربورو عبور کرد.

این دومین مأموریت ارتش آمریکا در دریای جنوب چین طی یک ماه اخیر و چهارمین بار از شروع امسال میلادی محسوب می گردد.

چین تقریباً تمامی آب های استراتژیک دریای جنوب چین را تحت حاکمیت خود می داند و مکرراً مأموریت های نیروی دریایی آمریکا و متحدانش در مجاورت جزایر این نواحی را مورد سرزنش قرار داده است.

برونئی، اندونزی، مالزی، فیلیپین، تایوان و ویتنام بر سر مناطق مختلف این ناحیه با یک دیگر درگیر هستند. در این میان، آمریکا به بهانه حمایت از کشورهایی نظیر فیلیپین و تایوان در برابر چین، در آب های اطراف این کشورها تحرکات نظامی دارد.

ق

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 26 تیر 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 461

به "کشتی آمریکایی دوباره از آب های مورد مناقشه دریای چین جنوبی عبور کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشتی آمریکایی دوباره از آب های مورد مناقشه دریای چین جنوبی عبور کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید