ژاپن در پی استفاده ترکیبی از واکسن های کرونا

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، ژاپن در پی راهی برای استفاده ترکیبی از واکسن کرونای آسترازنکا با دیگر واکسن ها برای تسریع فرایند واکسیناسیون این کشور است.

ژاپن در پی استفاده ترکیبی از واکسن های کرونا

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از رویترز وزیر مسئول واکسیناسیون کشور ژاپن در روز یکشنبه اظهار داشت این کشور در پی راهی برای استفاده ترکیبی از واکسن کوید-19 آسترا زنکا با سایر واکسن ها برای تسریع فرایند واکسیناسیون این کشور است.

ژاپن که پیش از این از واکسن های فایزر، بیون تک و مدرنا استفاده کرده بود،در ماه ژولای واکسن آسترازنکا را تایید و 2 میلیون دوز از این واکسن را تهیه نمود.

تاروکونو مسئول طرح واکسیناسیون کشور ژاپن در این خصوص در برنامه تلویزیونی فوجی گفت:به وزیر بهداشت ژاپن پیشنهاد داده ام دوز اول واکسن آسترازنکا و دوز دوم فایزر و یا دوز اول آسترازنکا و دوز دوم مدرنا باشد. این شیوه می تواند با کم کردن فاصله زمانی بین دوزها، فرایند واکسیناسیون را تسریع کند.

زمان لازم بین تزریق دو دوز آسترازنکا حدود 8 هفته است که از فاصله زمانی دوزهای دیگر بیشتر می باشد.

ژاپن با ابتلای بیش از 25 هزار نفر در هر روز، دشوارترین زمان خود را در مقابله با ویروس کرونا سپری می نماید. بنابراطلاعات رویترز 54 درصد از افراد این کشور حداقل یکدوز از واکسن کوید-19 را دریافت کرده اند که به نسبت کشورهای پیشرفته دیگر با تاخیر همراه بوده است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 10 شهریور 1400 بروزرسانی: 10 شهریور 1400 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 2033

به "ژاپن در پی استفاده ترکیبی از واکسن های کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ژاپن در پی استفاده ترکیبی از واکسن های کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید