چین: محدود کردن هوا وی امنیت آمریکا را افزایش نمی دهد

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، پکن- خبرنگاران- شرکت هوآ وی غول تکنولوژی مخابراتی چین روز پنجشنبه با صدور بیانیه ای بیان کرد محدود کردن این شرکت از سوی آمریکا، باعث افزایش امنیت و قدرت واشنگتن نخواهد شد و تنها موجب عقب ماندگی آمریکا از کشورهای دیگر در ایجاد شبکه 5 جی می گردد.

چین: محدود کردن هوا وی امنیت آمریکا را افزایش نمی دهد

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

شرکت هوآ وی در بیانیه ای خود آورده است: محدود کردن هوآ وی از سوی آمریکا در نهایت به منافع موسسات و مصرف کنندگان آمریکا آسیب می رساند محدودیت ناعادلانه تجاوز به حقوق هوآ وی است و موجب پیگرد قضایی خواهد شد.

دولت آمریکا روز چهارشنبه 25 اردیبهشت (15 مه) حکمی مبنی بر محدود کردن تجارت با بعضی شرکت ها از جمله هوآ وی صادر کرد.

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا نیز همان روز با امضای حکمی تحت عنوان تضمین امنیت اطلاعات و فناوری اطلاع رسانی و زنجیره عرضه خدمات، وضعیت اضطراری ملی را در آمریکا خاطرنشان کرد بر اساس این حکم، داد و ستد در زمینه اطلاعاتی و اطلاع رسانی که احتمال تهدید امنیت کشور را به دنبال داشته باشد ممنوع است.

اداره صنعت و امنیت وزارت بازرگانی آمریکا نیز با انتشار بیانیه ای خاطرنشان کرد که شرکت هوآ وی و شرکت های وابسته به آن در این فهرست قرار دارند.

بر اساس این بیانیه، موسسات یا شخصیت هایی که در این فهرست هستند برای خریداری و یا دستیابی به فناوری های آمریکایی به وسیله روش های دیگر باید مجوز مربوطه را به دست بیاورند با این حال اگر آمریکا فروش فناوری یا انتقال فناوری را به ضرر امنیت ملی و یا منافع سیاسی خود بداند، از صدور مجوز خودداری خواهد نمود.

**آساق**1904**

منبع: ایرنا
انتشار: 22 تیر 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 453

به "چین: محدود کردن هوا وی امنیت آمریکا را افزایش نمی دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین: محدود کردن هوا وی امنیت آمریکا را افزایش نمی دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید