چرا در خواب حرف می زنیم

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، تهران (پانا) - تحقیقات تازه در پی شرح تغییر فعالیت مغز است که باعث صحبت کردن در خواب می گردد. به نقل از discover magazineدیرره بارت ، روان شناس و محقق خواب طولانی مدت در دانشگاه پزشکی هاروارد می گوید: کسانی که در خواب صحبت می نمایند ممکن است گاهی یک موضوع مهم از زندگی خود را شرح دهند، اما اغلب با حرف های نامفهوم ترکیب می گردد که تشخیص خیال از واقعیت را سخت می سازد.

چرا در خواب حرف می زنیم

به گزارش خراسان، این تفکر که کسی که در خواب صحبت می نماید همواره واقعیت بیداری را در خواب آشکار می نماید، درست نیست. مطالعات نشان می دهد که حداکثر 20 درصد بچه ها و6 درصد عظیم سالان در خواب حرف می زنند.

صحبت در خواب می تواند در هر مرحله از خواب اتفاق بیفتد، خواه خواب سریع حرکت چشم (REM) یا خواب حرکت غیر سریع چشم اما این اتفاق خیلی بیشتر در هنگام خواب غیر REM رخ می دهد. از آن جا که تمام حرکات بدن به جز حرکات چشم به طور موقت در REM فلج می گردد، بارت می گوید: صحبت در خواب به نارسایی در سیگنال های عصبی مهار نماینده حرکت مربوط می گردد.از طرف دیگر، از آن جا که خواب غیر REM منجر به فلج و وقفه نمی گردد، بارت خاطر نشان می نماید: صحبت در خواب در این مرحله ناشی از بیدار شدن نسبی منطقه ها مغز درگیر در فراوری زبان است. او اغلب صدا های ضبط شده از افرادی را که در خواب حرف می زنند شنیده است که مونولوگ دارند یا به نظر می رسد با کسی مکالمه می نمایند

(و در انتظار پاسخ طرف مقابل شان می مانند).

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 6 مرداد 1400 بروزرسانی: 6 مرداد 1400 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 1986

به "چرا در خواب حرف می زنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا در خواب حرف می زنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید