پوتین سند اصلاحات قانون اساسی روسیه را امضا کرد

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، ایسنا نوشت: رسانه های روسیه گزارش کردند، رئیس جمهور این کشور رسما اصلاحات قانون اساسی این کشور را که به وی اجازه به نامزدی مجدد برای ریاست جمهوری در سال 2024 را می دهد امضا نموده است.

پوتین سند اصلاحات قانون اساسی روسیه را امضا کرد

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

خبرگزاری اینترفاکس روسیه گزارش کرد، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه امروز(شنبه) اقدام به امضای یک بسته اصلاحات قانون اساسی کشورش که قبلا پیشنهاد آنها را داده بود، نموده است. این اصلاحات شامل بندی هستند که به وی گزینه نامزدی برای دو دور دیگر ریاست جمهوری را می دهد.

کرملین اقدام به انتشار سند 68 صفحه ای مربوط به تشریح این اصلاحات اعمال شده در قانون اساسی روسیه در وبسایت رسمی خود نموده است. با امضای این سند از سوی پوتین، همچنین این اصلاحات باید رویه های دیگری را تا تصویب نهایی طی نمایند؛ رویه هایی که متفاوت از دیگر قوانینی که بلافاصله بعد از امضا شدن توسط رئیس جمهور روسیه نهایی میشوند است.

سند مذکور در ادامه نزد دادگاه قانون اساسی روسیه فرستاده می گردد و این دادگاه یک هفته مهلت خواهد داشت تا رای خود را نسبت به تصویب این اصلاحات اعلام کند. این اصلاحات در صورت تصویب شدن باعث می شوند که یک آغاز مجدد برای پوتین در زمینه محدودیت مربوط به دورهای ریاست جمهوری اتفاق بیفتد.

این اصلاحات در پایان نزد مردم روسیه به رای گذاشته خواهند شد. کرملین روز 22 آوریل را به عنوان روزی که قرار است این رای گیری اتفاق بیفتد معین نموده است. والنتینا ماتوینکو، رئیس مجلس سنای روسیه امروز به خبرنگاران گفت: این رای گیری به رغم نگرانی ها در مورد شیوع ویروس کرونای جدید باید برگزار گردد.

برآورد هایی در هفته های اخیر مطرح شده مبنی بر اینکه کرملین احتمالا این رای گیری را به سبب نگرانی از بابت شیوع کروناویروس به صورت اینترنتی برگزار خواهد نمود و مخالفان دولت روسیه این روش رای گیری را محکوم نموده اند چرا که به اعتقاد آنها این روش باعث میگردد که به راحتی در رای گیری تقلب صورت بگیرد.

310311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 13 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 1137

به "پوتین سند اصلاحات قانون اساسی روسیه را امضا کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پوتین سند اصلاحات قانون اساسی روسیه را امضا کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید