سرانجام قرنطینه کرونا برای بچه ها ، بازگشایی مدارس ابتدایی در فرانسه و هلند

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، کشورهای اروپایی فرآیند آسان گیری و خاتمه تدریجی قرنطینه کرونا را برای گروه های سنی کودک و نوجوان آغاز کرده اند و بچه ها در فرانسه و هلند از دو تا سه هفته دیگر می توانند به مدرسه برگردند.

سرانجام قرنطینه کرونا برای بچه ها ، بازگشایی مدارس ابتدایی در فرانسه و هلند

به گزارش خبرنگاران به نقل از گاردین، ژان-میشل بلانکر (وزیر آموزش فرانسه) اعلام کرد درهای مدرسه های ابتدایی از 12 ماه می باز می شود و البته در هر کلاس فقط 15 دانش آموز می توانند حضور داشته باشند. قرنطینه کرونا در فرانسه 11 می به انتها می رسد و یک روز بعد گروه سنی پنج تا 11 سال راهی مدرسه و کلاس درس می شوند.

یک هفته بعد نوبت مدرسه رفتن بچه های کلاس های بالاتر می رسد و از 25 می همه گروه ها می توانند با رعایت کردن اصول و موارد بهداشتی و ایمنی سر کلاس بنشینند. به گفته وزیر آموزش فرانسه، چالش اصلی مدیران مدارس و معلم ها در دوران پساکرونا اداره کردن کلاس ها با کمتر از 10 دانش آموز است؛ آن هم در کشوری که در هر کلاس معمولا 30 نفر می نشینند.

آشنایی بیشتر دانشمندان علوم پزشکی با رفتار ویروس کرونا باعث شده است نگرانی ها نسبت به آلوده شدن گروه های سنی کودک و نوجوان تا حدودی کمتر شود. از آنجا که سیستم ایمنی بدن بچه ها برابر کرونا مقاوم تر است، شاید بتوان آنها را به تدریج به زندگی عادی بازگرداند. از این رو، اسپانیایی ها تصمیم گرفته اند اجازه بیرون آمدن بچه های زیر 14 سال را صادر کنند.

مارک روت، نخست وزیر هلند هم با اعلام اینکه می توان شیوع احتمالی کووید-19 را در مدارس مدیریت کرد، از بازگشایی مدارس ابتدایی از هفته اول ماه می خبر داد. یافته های یک پژوهش نشان می دهد احتمال انتقال ویروس در هلند کمتر از یک است و یک فرد آلوده در بدترین حالت فقط می تواند یک نفر دیگر را در جامعه به ویروس کرونا مبتلا کند.

مدارس ابتدایی از هفته گذشته در دانمارک و نروژ بازگشایی شده و مدیران هلندی از تجربه آنها برای مدیریت کردن شرایط بهره می برند. میزان ابتلای افراد زیر 20 سال در هلند به کووید-19 کمتر از یک درصد گزارش شده و 22 درصد جمعیت این کشور زیر 20 سال سن دارند. اگر همه گیری کرونا در مدارس ابتدایی گزارش نشود، یک ماه بعد نوبت بازگشایی مدارس مقاطع بالاتر می رسد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 6 تیر 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 1256

به "سرانجام قرنطینه کرونا برای بچه ها ، بازگشایی مدارس ابتدایی در فرانسه و هلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرانجام قرنطینه کرونا برای بچه ها ، بازگشایی مدارس ابتدایی در فرانسه و هلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید