شرایط بازار مسکن در اسفند 98

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، با وجود به صفر رسیدن معاملات مصرفی در پایتخت، در شمال تهران معدود معاملاتی از نوع سرمایه گذاری در حال اجرا است.

شرایط بازار مسکن در اسفند 98

جهت دریافت خدمات صندلی آلاچیق با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای آلاچیق های مختلف را به ما بسپارید.

گزارش های میدانی از شرایط بازار مسکن در اسفند ماه 98 نشان می دهد که رکود گریبان بازار مصرفی مسکن را گرفته و اندک معاملات موجود در مناطق شمال تهران نیز از نوع سرمایه گذاری است.

به گزارش خبرنگاران واسطه های ملکی می گویند گروهی از سفته بازان در شمال تهران با استفاده از رکود فعلی، اقدام به خرید واحدهای زیر قیمت می نمایند و این بازار به شکلی هنوز سرپاست.

مشاوران املاک در مناطق پر تقاضا از جمله 4، 5، 14 و 15 می گویند که ویروس کرونا بازار را تقریبا تعطیل نموده است و به جز معدود قراردادهای تمدید اجاره، قرارداد دیگری در بخش فروش و اجاره امضا نمی گردد.

به گفته آن ها اندک معاملاتی که این روزها در بخش سرمایه گذاری یا تبدیل به احسن انجام می گردد در واحدهای خالی است، چراکه طرف های معامله از مواجهه با یکدیگر خودداری می نمایند.

یکی از مشاوران املاک در منطقه یک تهران درباره شرایط این روزهای بازار مسکن گفت: با افزایش معاملات طی دو ماه اخیر قیمت ها در بهمن ماه بین 3 تا 7 درصد در منطقه یک افزایش پیدا کرد که البته تاثیر منفی روی معاملات نگذاشت. اکنون نیز اغلب خریدها در منطقه یک به قصد سرمایه گذاری است و به نظر می رسد اوضاع در منطقه یک نسبت به دیگر مناطق بهتر است.

بر اساس این گزارش، میانگین قیمت هر مترمربع آپارتمان مسکونی در معاملات مسکن شهر تهران در بهمن ماه سال جاری به 14 میلیون و 400 هزار تومان رسید که این میزان در مقایسه با دی ماه 4.3 درصد و در مقایسه با بهمن ماه سال گذشته 44.4 درصد رشد داشته است. همچنین در بهمن ماه سال جاری 13 هزار و 264 مورد معامله خرید مسکن در شهر تهران اجرا شده که این میزان نیز در مقایسه با ماه قبل رشد 24.1 درصدی داشته است.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 1 فروردین 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 1065

به "شرایط بازار مسکن در اسفند 98" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط بازار مسکن در اسفند 98"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید