طراحی و توسعه سیستم پرداخت یار در دانشگاه تهران

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، خبرگزاری خبرنگاران- پژوهشگر پارک علم و فناوری دانشگاه تهران پیروز به طراحی و توسعه سیستم پرداخت یار جهت توسعه بازار کسب و کار شد.

طراحی و توسعه سیستم پرداخت یار در دانشگاه تهران

به گزارش خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی پارک علم و فناوری دانشگاه تهران؛ آقای مهندس محمدمهدی فاطمیان مدیرعامل شرکت راه چاره نوین زیبال به راستا شکل گیری شرکت اشاره کرد و گفت: تیم ما از سال 96 کار خود را شروع کرد. ما از طریق بازارسنجی به ایده اولیه ارائه یکسری سرویس ها و خدمات بر روی دستگاه های کارتخوان رسیدیم.

وی اضافه نمود: در این ایده درنظر داشتیم که دستگاه های کارتخوان سیار را به وبسایت ها و کسب وکار های آنلاین متصل کنیم، بدین گونه که وقتی تراکنشی انجام میشود، کاملا این دو سیستم به هم مرتبط باشند و در لحظه اطلاعات تراکنش در آن وبسایت ثبت شود، همچنین در کسب وکار های مارکت پلیس (marketplace) که ذینفعان مختلف دارد، تراکنش های هرکدام به حسابشان واریز شود. کل این فرایند از طریق یک دستگاه و اپلیکیشنی که روی آن دستگاه نوشته شده انجام می شود. این ایده اولیه ما بود که توسعه پیدا کرد

آقای فاطمیان از توسعه کسب وکارشان در حوزه درگاه پرداخت اینترنتی و سرویس های مبتنی بر آن یاد کرد و اضافه نمود: در دوران کرونا شاهد آنلاین شدن، طراحی سایت و ایجاد بستری برای فروش آنلاین کسب وکار های سنتی و فیزیکی بودیم. شرکت ما با ارائه سرویس های آنلاین میتواند کار پرداخت این کسب وکار ها را تسهیل کند و سرعت دریافت خدمات را برای ایشان بالا ببرد و همچنین منجر به کاهش و یا حذف بخشی از هزینه های مالی شرکت ها میشود.

آقای فاطمیان از دیگر محصولات و سرویس های شرکت مانند پرداخت در محل هم یاد کرد و گفت: بیشتر مخاطبان ما در حوزه کارتخوان، شرکت های لجستیک و پخش و توزیع هستند. ما روی دستگاه های کارتخوان gprs، اندرویدی و دستگاه های ام پوز یا کارتخوان جیبی، سرویسی را طراحی و برنامه نویسی کرده ایم که اطلاعات آنی از انجام تراکنش، تسهیم و تهسیل خدمات مالی را برای کاربران فراهم میکند. در این سرویس سربار های مالی و مالیاتی از روی دوش کاربران برداشته شده و فرایند های مالی را برایشان شفاف میکند. کسب وکار ها میتوانند به راحتی و با تعداد نیروی انسانی کم و بدون خطای انسانی، خدمات خود را توسعه دهند. در حقیقت ما به بزرگتر شدن کسب وکار ها کمک میکنیم.

ایشان در تکمیل معرفی محصولات و سرویس های شرکت به سرویس کیف پول اشاره کرد و گفت: در خدمت کیف پول، کسب وکار های پلتفرمی مانند تاکسی های آنلاین، گردشگری آنلاین و… که ذی نفعان بسیار دارند، مخاطب ما محسوب میشوند. سرویس های مبتنی بر تسویه و سرویس های مشابه خدمات بانکی را در لایه کیف پول ارائه میدهیم.

آقای فاطمیان این نکته را یادآور شد که ایران در بخش پرداخت به شبکه پرداخت بین الملل متصل نیست. به همین دلیل نمیتوانیم خود را با شرکت های خارجی قیاس کنیم و مارکت جدایی داریم گفت: در بخش رقبای داخلی، 120 شرکت پرداخت یار وجود دارد که زیبال جز 5 شرکت اول است. در این رتبه، هم تعداد تراکنش و هم مبلغ تراکنش که ماهانه از طریق سیستم پردازش مدیریت میشود، مورد توجه است.

ایشان در خصوص چالش های مرتبط با مالیات تاکید کرد: حضور در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران، سبب شد تا بتوانیم از معافیت های مالیاتی بهره مند شویم و این امر به کسب و کار ها در ابتدای راستاشان کمک بزرگی میکند تا بتوانند پیشرفت کنند.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 28 شهریور 1400 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 2052

به "طراحی و توسعه سیستم پرداخت یار در دانشگاه تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی و توسعه سیستم پرداخت یار در دانشگاه تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید