وزیر امور بین الملل حزب کمونیست چین با ظریف دیدار می نماید

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، وزیر امور بین الملل حزب کمونیست چین بعدازظهر امروز (سه شنبه) با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران دیدار می نماید.

وزیر امور بین الملل حزب کمونیست چین با ظریف دیدار می نماید

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرنگاران، سونگ تائو وزیر امور بین الملل حزب کمونیست چین که به تهران سفر نموده، بعدازظهر امروز (سه شنبه) با حضور در محل وزارت امور خارجه ایران با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه دیدار و گفت وگو می نماید.

به گزارش فارس، سونگ تائو که در رأس هیأتی از وزارت بین الملل حزب کمونیست چین به تهران سفر نموده، روز یکشنبه ششم مرداد ماه نیز با سید کمال خرازی رئیس شورای راهبردی روابط خارجی دیدار و گفت وگو نموده بود.

سونگ تائو در ملاقات با خرازی ضمن قدردانی از مواضع ایران در حمایت از چین در جنگ تجاری آمریکا علیه این کشور و پیشنهادهای رئیس شورای راهبردی روابط خارجی برای گسترش روابط دوجانبه توضیح داد: ظرفیت های فراوانی برای گسترش روابط دو طرف وجود دارد و از نظر چین، ایران شریکی صمیمی محسوب می گردد.(جزییات بیشتر)

وی با تاکید بر اینکه چین از زاویه راهبردی و درازمدت به همکاری و رابطه با ایران می نگرد، گفت: اراده سیاسی چین بر توسعه روابط ایران و اجرای برجام، تغییرناپذیر است.

این مقام چینی با اشاره به ضرورت توسعه همکاری های ایران و چین در مسائل منطقه ای بیان کرد: چین به خوبی به اهمیت نقش ایران در منطقه واقف است.

خرازی نیز در این دیدار اقتصاد چین و ایران را مکمل یکدیگر خواند و گفت: باید درباره این روابط درازمدت اندیشید و چین مد نظر داشته باشد که آمریکا با فشار بر کشورهای غیرمستقل می تواند پکن را در زمینه تامین انرژی نیز با فشار روبرو سازد.

به گزارش فارس، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت خارجه ایران دیروز هفتم مرداد ماه در نشست هفتگی با خبرنگاران با اشاره به تحرکات دیپلماتیک هفته های اخیر به سفر این مقام چینی اشاره نمود و از سفر یک وزیر بلندپایه هندی به تهران در هفته جاری اطلاع داد.(اینجا بخوانید)

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 28 مرداد 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 518

به "وزیر امور بین الملل حزب کمونیست چین با ظریف دیدار می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر امور بین الملل حزب کمونیست چین با ظریف دیدار می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید