نخست وزیر کانادا از موضع حقوق بشری علیه عربستان کوتاه نیامد

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، همزمان با بالا دریافت تنش ها میان کانادا و عربستان بر سر مسائل حقوق بشری و تهدید ریاض به اتخاذ تدابیر تنبیهی، نخست وزیر کانادا بر مواضع کشورش تاکید نمود و کوتاه نیامد.

نخست وزیر کانادا از موضع حقوق بشری علیه عربستان کوتاه نیامد

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا حاضر نشد تا بابت زیر سوال بردن شرایط حقوق بشری عربستان عذرخواهی کند. پیش از آن ریاض اعلام نمود تدابیر تنبیهی بیشتری علیه اوتاوا بابت انتقاداتش از پادشاهی آل سعود در نظر گرفته است.

تنش ها از روز دوشنبه زمانی که ریاض سفیر کانادا را اخراج کرد، فرستاده خود را فرا خواند و تمام روابط تجاری و سرمایه گذاری جدید را به حالت تعلیق درآورد، به شدت بالا رفت.

ریاض همچنین می گوید هزاران دانشجوی سعودی را که در کانادا مشغول تحصیل هستند به سایر کشورها منتقل می نماید. همچنین خطوط هواپیمایی دولتی عربستان پروازها به سمت تورنتو را متوقف نموده است. پادشاهی آل سعود از اوتاوا بابت اینکه علنا سرکوب فعالان حقوق بشری در عربستان سعودی را مورد نقد قرار داده است، خشمگین است اما جاستین ترودو قاطعانه بر موضع خود اصرار کرد.

نخست وزیر کانادا گفت کانادا همیشه قاطع و واضح در ملأعام و محافل خصوصی درباره حقوق بشر صحبت خواهد نمود. ما مایل نیستیم تا روابط ضعیفی با عربستان داشته باشیم. اوتاوا می داند که ریاض در رابطه با حقوق بشر پیشرفت نموده است. در همین حال کریستیا فریلند، وزیر امور خارجه کانادا روز سه شنبه با همتای عربستانی خود گفت وگویی طولانی برای حل این مناقشه داشته است و مذاکرات دیپلماتیک ادامه دارد.

رسانه دولتی عربستان روز چهارشنبه همچنین اعلام نمود: این پادشاهی تمامی برنامه های درمانی در کانادا را به حالت تعلیق درآورده است و در حال انتقال تمام بیماران عربستانی از کانادا به سایر کشورهاست.

منبع: خبر فوری
انتشار: 23 فروردین 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 1094

به "نخست وزیر کانادا از موضع حقوق بشری علیه عربستان کوتاه نیامد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخست وزیر کانادا از موضع حقوق بشری علیه عربستان کوتاه نیامد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید