اعلام برندگان جوایز کتاب کودک در کانادا

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، به گزارش خبرنگاران به نقل از کوئیل اند کوائر، در بخش کتاب مصور کودک این قایقی است که بن ساخت اثر جن لین بیلی، با تصویرگری مگی زنگ برنده جایزه شد. این کتاب جست وجوی طنزآمیز یک قایق ران نوجوان در رودخانه شمالی است و درباره اکولوژی و آب، آموزش هایی به همراه دارد.

اعلام برندگان جوایز کتاب کودک در کانادا

در رده بچه ها و نوجوانان نیز نفیزا آزاد برای جاده گمشده جایزه راث اند سیلویا را به خانه برد. آزاد، نویسنده فیجیایی کانادایی نوجوان است. نخستین رمان او با عنوان شمع و شعله در سال 2019 منتشر شد. وحشی ها از دیگر کتاب های اوست.

برندگان از میان لیست کوتاه اعلام شده در اوایل امسال انتخاب شدند. هر یک از برندگان 6000 دلار برای تعالی هنری در نوشتن و تصویرسازی در ادبیات بچه ها انگلیسی زبان کانادایی دریافت می نمایند.

جایزه راث اند سیلویا در سال 1976 و با نام جایزه راث به وسیله سیلویا شوارتز، عکاس کانادایی، بنیان گذاشته شد تا بزرگداشتی باشد برای راث شوارتز، خواهر سیلویا، که در زمان حیات از معتبرترین کتابفروشان تورنتو بود. این جایزه در سال 2004 به درخواست خانواده شوارتز به جایزه راث اند سیلویا تغییر نام داد.

این جایزه که به وسیله بنیاد هنر و با حمایت شورای هنر انتاریو اداره می گردد، هر سال برای تقدیر از نویسندگان و تصویرگران کانادایی که نمونه هایی عالی از ادبیات کودک و نوجوان خلق نموده اند، به صاحب برترین آثار منتشر شده به زبان انگلیسی تعلق می گیرد.

برندگان به وسیله دو هیات داوری متشکل از خوانندگان جوان انتخاب می شوند که امسال از دانش آموزان مدرسه هدایت و دبیرستان جسی کچوم و مدرسه دولتی ارشد در تورنتو بودند. پنج دانش آموز، برنده جایزه کتاب مصور و پنج دانش آموز دیگر، دریافت نماینده جایزه کودک و نوجوان را انتخاب کردند.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 7 خرداد 1402 بروزرسانی: 7 خرداد 1402 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 2509

به "اعلام برندگان جوایز کتاب کودک در کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام برندگان جوایز کتاب کودک در کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید