مقاله: موزه علم هنر سنگاپور، نمادی از ده انگشت انسان یا گل نیلوفر

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، سازه نامتقارن این بنا که از سوی آروپ (ARUP) طراحی شده و تا ارتفاع 60 متری خط آسمان شهر را می شکافد، از طریق یک سازه شبکه ای پیچیده فولادی تقویت شده است. این سازه با یاری نرم افزارهای پیشرفته سه بعدی سازی طراحی شده است. این ساختار پیچیده با ده ستون پا برجا است. این ستون ها به قالبی سبدی شکل که وظیفه خنثی سازی نیروهای نامتقارن وارد بر پیکر بنا را در مرکز سازه به عهده دارد در پایین ساختمان متصل می گردند.

مقاله: موزه علم هنر سنگاپور، نمادی از ده انگشت انسان یا گل نیلوفر

از دیگر ویژگی های این موزه آبشاری است که از بام به سمت مرکز این بنای چهار طبقه ای سرایز شده است. سقف کاسه ای شکل ساختمان آب باران را از طریق حفره مرکزی روی بام که مانند گرداب عمل می نماید مکیده و به شکل یک آبشار 35 متری به برکه مرکزی داخل صحن ورودی می ریزد. بخشی از آب باران به سامانه تصفیه و گردش مرکزی آب ساختمان وارد می گردد که برای سرویس های بهداشتی و شستشو مورد استفاده واقع می گردد و به گفته کارشناسان، هدف طراحان موزه تلفیق هنر و علم در کنار یکدیگر بوده است.

همچنین فعالیت های متنوعی در قالب کارگاه و نمایشگاه های گردشی با همکاری و حمایت مجموعه ها و موزه های شاخص دنیا برگزار می گردد.

این مجموعه یک نمونه عالی از معماری تندیس گرا است که در واقع نوعی الهام دریافت از یک یا چند چیز و بیان نماد آن ها به زبان معماری است. الهامات می تواند از هر چیزی در این کره خاکی گرفته می گردد. همانطور که دیدید الهامات زیادی می توان از موزه هنر علم گرفت. از انگشتان انسان گرفته تا گل نیلوفر یا بشقابی نا متقارن. این سبک از معماری که تا امروز به خوبی در میان سبک های محتلف خوش درخشیده است بسیار در میان مردم محبوب است. معماران سال ها است در کوشش اند تا به معماری ای برسند که برای مردم و به همراه مردم باشند تا ماندگار بمانند. دیگر دوران معماری برای معماری تمام شده است. امروزه معماران می کوشند که جوابگوی انسان و محیط و تعاملات بین این دو باشند.

منبع مقاله: موزه علم هنر سنگاپور، نمادی از ده انگشت انسان یا گل نیلوفر

انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 2121

به "مقاله: موزه علم هنر سنگاپور، نمادی از ده انگشت انسان یا گل نیلوفر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: موزه علم هنر سنگاپور، نمادی از ده انگشت انسان یا گل نیلوفر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید