مقادیر زیادی اجناس گرانبها از خانه نخست وزیر سابق مالزی کشف شد

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، به گزارش خبرنگاران به نقل از بی بی سی، سرپرست اداره تحقیقات جنایی پلیس مالزی امروز آدینه اظهار داشت که مقادیر قابل توجهی اجناس گران قیمت را خانه مسکونی و از اماکن متعلق به نجیب رزاق نخست وزیر سابق این کشور به دست آورده و همه آن ها را توقیف نموده است.

مقادیر زیادی اجناس گرانبها از خانه نخست وزیر سابق مالزی کشف شد

با تور مالزی از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید.

سرپرست اداره تحقیقات جنایی پلیس مالزی در این باره به رسانه های خبری اعلام نمود که در این بازرسی، تعداد زیادی کیف زنانه گرانبها یافت شده که شماری از آنها پر از پول نقد، ارز خارجی، ساعت و جواهرات قیمتی بوده است.

این اقلام برای آنالیز بیشتر به مقر پلیس انتقال یافته است.

خانه مسکونی و یک آپارتمان مجلل متعلق به نخست وزیر سابق از جمله مکان های بازرسی شده بوده است.

منابع پلیس مالزی گفته اند که در حال حاضر تخمین ارزش اقلام به دست آمده امکان پذیر نیست؛ اما به زودی در این مورد اطلاعیه ای صادر خواهد شد.

این در حالیست که چندی پیش خبرگزاری رویترز در خبری اختصاصی از حمله پلیس مالزی به ساختمان های مرتبط با نزدیکان نجیب رزاق نخست وزیر سابق این کشور خبر داده بود.

هدف پلیس از این اقدام، به دست آوردن بعضی اسناد حساس اعلام شده که احتمال خروج آن ها از کشور احساس شده است.

لازم به ذکر است، پس از آنکه نجیب رزاق پس از شکست در انتخابات اعلام نموده بود که میخواهد به همراه همسرش برای مسافرت از مالزی خارج گردد، اداره مهاجرت مالزی اعلام نموده بود که وی ممنوع الخروج بود.

نجیب رزاق متهم به فساد اقتصادی 700 میلیون دلاری و سوء استفاده از منابع دولتی در سال 2015 است.

البته نجیب رزاق متهم به دریافت پول از عربستان سعودی نیز هست. گزارش ها حاکی از آن است که رزاق متهم به دریافت رشوه از عربستان سعودی برای تبلیغات در انتخابات پیشین شده بود. دادستانی مالزی اعلام نموده بود که رزاق مبلغ 681 میلیون دلار کمی پیش از انتخابات سال 2013 از عربستان سعودی دریافت نموده است.

نجیب رزاق در انتخابات اخیر مالزی نتوانست آرای کافی را به دست آورد و به این ترتیب ماهاتیر محمد سیاستمدار کهنه کار 92 ساله توانست در انتخابات پیروز گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 مهر 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 708

به "مقادیر زیادی اجناس گرانبها از خانه نخست وزیر سابق مالزی کشف شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقادیر زیادی اجناس گرانبها از خانه نخست وزیر سابق مالزی کشف شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید