مرکل نخست وزیر یونان را به آلمان دعوت کرد

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، خبرنگاران: سخنگوی دولت آلمان خاطرنشان کرد که صدر اعظم آلمان به صورت تلفنی از نخست وزیر یونان دعوت کرد که به برلین سفر کند.

مرکل نخست وزیر یونان را به آلمان دعوت کرد

سفر با تور یونان ارزان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از هفته نامه اشپیگل، مناسبات بین آلمان و یونان اخیر به دلیل مناقشات بر سر بدهی های یونان به شدت بالا گرفته است. حالا صدر اعظم آلمان نخست وزیر یونان را به برلین دعوت نموده است.

به این ترتیب آلکسیس تسیپراس نخست وزیر یونان برای اولین بار به برلین سفر می نماید.

استفان زایبرت سخنگوی دولت آلمان بیان کرد که مرکل به صورت تلفنی تسیپراس را به آلمان دعوت نموده است. این دیدار دوشنبه آینده برگزار می گردد.

مرکل تا به حال تنها یک بار در نشست اتحادیه اروپا در 12 فوریه با تسیپراس دیدار داشته است. روز پنج شنبه نیز این دو سیاستمدار در نشست دو روزه سران کشورهای اروپایی در بروکسل شرکت خواهند کرد.

تسیپراس در مصاحبه با هفته نامه اشپیگل آرزو نموده بود که از طرف برلین دعوتی را دریافت کند و در این راستا گفته بود که اگر من دعوتی را از طرف صدر اعظم آلمان دریافت کنم سریعا آن را می پذیرم.

اخیرا مناقشات بر سر بدهی های یونان به تنش های زیادی بین برلین و آتن منجر شده است

آلکسیس تسیپراس نخست وزیر یونان اخیرا در این مناقشات همچنین مسئله بدهی های آلمان بابت غرامت های جنگ جهانی دوم به یونان را مطرح نموده و از آلمان خواسته بود به این مسئله رسیدگی کند.

وی همچنین این انتقاد را به برلین وارد نموده بود که با ترفندهای قانونی از زیر بار مذاکره با یونان در این باره شانه خالی می نماید.

آتن همچنین برلین را تهدید نموده بود که اگر به مسئله غرامت های جنگ جهانی دوم رسیدگی نکند دارایی های آلمان را بلوکه خواهد نمود.

وزیر دارایی آلمان هم اخیرا در سخنانی انتقاد سختی را به دولت جدید یونان وارد نموده و گفت که این دولت همه اعتمادها را نابود نموده و به شهروندان خود دروغ می گوید.

به گفته دیپلمات ها در آتن ظاهرا سفر تسیپراس به آلمان در راستای کاهش تنش ها بین برلین-آتن انجام می گیرد.

تسیپراس می خواهد در نشست آینده اتحادیه اروپا در بروکسل مفصلا درباره شرایط کشورش سخن بگوید.

پ

منبع: تسنیم
انتشار: 11 مهر 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 637

به "مرکل نخست وزیر یونان را به آلمان دعوت کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرکل نخست وزیر یونان را به آلمان دعوت کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید