تور ارزان بلغارستان: چرا باید از پلوودیو در بلغارستان بازدید کرد؛ نامزد مرکز فرهنگی اروپا در سال 2019

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، پلوودیو، دومین شهر بزرگ بلغارستان، سال جاری نامزد کسب عنوان مرکز فرهنگی اتحادیه اروپا است؛ عنوانی که سال های گذشته به شهرهایی مانند فلورانس و آمستردام رسید. این شهر کمتر شناخته شده چه ویژگی هایی دارد که در پی چنین افتخاری برآمده است؟

تور ارزان بلغارستان: چرا باید از پلوودیو در بلغارستان بازدید کرد؛ نامزد مرکز فرهنگی اروپا در سال 2019

با ما سفر کنید و با تور ارزان بلغارستان از معماری شگفت انگیز اروپایی دیدن کنید و شهر زیبای صوفیه را ببینید.

هر سال، اتحادیه اروپا یک یا چند شهر را به عنوان نامزد مرکز فرهنگ این قاره معرفی می نماید تا شهرهای مختلف را در سرتاسر اروپا به رخ بکشاند، رشد و گردشگری را در این قاره ترویج و هویت جمعی اروپا را تقویت کند. اولین بار این عنوان در سال 1985 به آتن رسید و پس از آن، فلورانس، آمستردام، برلین و همه شهرهایی که انتظار تماشا نام آن ها در لیست مرکز های فرهنگی می رود، این عنوان را از آن خود کردند.

سال جاری، رقابتی پایاپای بین ماتارا (Matera) در ایتالیا و پلوودیو (Plovdiv) در بلغارستان وجود دارد؛ اما هیچ کدام از آن ها از معروفیت پاریس یا مادرید که برگزیده های اتحادیه اروپا در سال های 1989 و 1992 بودند، برخوردار نیستند. هیچ کس درباره تعداد گردشگران در ایتالیا تردیدی به خود راه نمی دهد، اما شاید تعجب کنید که پلوودیو چه چیزی دارد که به چنین افتخاری دست یافته است.

برای اینکه این موضوع را شخصا تجربه و درک کنید، می توانید انواع تور بلغارستان را در خبرنگاران مشاهده و پس از مقایسه قیمت های مختلف از آژانس های مختلف، مناسبت ترین گزینه را برای خود انتخاب کنید.

پلوودیو، قدیمی ترین شهر بلغارستان و دومین شهر بزرگ این کشور پس از صوفیه، مرکز آن، است. عده ای ادعا می نمایند که پلوودیو قدیمی ترین شهر اروپا است که همیشه انسان ها در آن سکونت داشته اند. این شهر که روی هفت تپه بنا شده است، مملو از مکان های تاریخی است که طیفی متنوع از ورزشگاه رومی (The Roman Stadium) تا دروازه های قرون وسطایی آن و مسجد قرن پانزدهمی جومایا یا مسجد آدینه (Dzhumaya Mosque) را در بر می گیرد.

تماشای های دومین شهر مهم بلغارستان، تنها به خرابه های آن محدود نمی گردد. در منطقه کاپانا (Kapana) صحنه ای هیجان انگیز وجود دارد که خود به تنهایی به میزان آمفی تئاتر باستانی شهر (Ancient Amphitheater)، دلیلی قانع نماینده برای بازدید به شمار می آید؛ شهر قدیمی (The Old Town) با خیابان های سنگفرش و رویایی وجود دارد که سازه های رنگارنگ آن، هر کدام، به یک دوران متفاوت تعلق دارند. کافه ها و رستوران های متنوعی نیز در آن به چشم می خورند که به لطف سرعت پهنای باند افسانه ای موجود در بلغارستان، می توانید اینترنت پرسرعت را در آن ها تجربه کنید.

پلوودیو که زمانی محل زندگی قبایل تراکیان (Thracian) بود، اکنون جمعیت بسیار متنوعی شامل اقوام ترک، یونانی و ارمنی را در خود جای داده است. این شهر مدت ها پیش از آنکه تبدیل به مرکز فرهنگی گردد، یک مقصد فرهنگی برای گردشگری بود و حالا پس از چهار سال برنامه ریزی، سال جاری قرار است حدود 300 پروژه و 500 رویداد مختلف در آن اجرا گردد.

محلی ها و بازدیدنمایندگان به یک میزان از پایکوبی و تماشای تکه های به جا مانده از دیوار برلین لذت می برند. این رویدادها با اجرای هنرهای خیابانی به افتخار سی امین سالگرد فروپاشی دیوار تکمیل خواهد شد. کسانی که با زبان بلغاری ها آشنایی ندارند، می توانند الفبای سیریلیک را در یک کارگاه بیاموزند؛ دیگران نیز می توانند از نمایش هایی که در مقیاس بزرگ و بر مبنای ادیسه هومر تهیه شده اند، لذت ببرند.

کل برنامه حول چهار موضوع متمرکز شده است: نقطه پیوند با هدف جمع کردن مردم دور هم؛ تحول با تمرکز روی بازسازی منطقه ها شهری؛ احیا با موضوع محافظت از فرهنگ و آرامش که به حیات پایدار اختصاص داده شده است. پلوودیو قرار است در سال های آینده، مرکز برگزاری رویدادهای مختلف باشد؛ به همین صورت، رویدادهایی نیز در صوفیه، وارنا، ولیکو ترنوو (Veliko Tărnovo) و نیز در تمامی منطقه مرکزی جنوبی اجرا خواهند شد.

کسب عنوان مرکز فرهنگی به وسیله پلوودیو، علاوه بر جلب توجه همگان نسبت به تاریخ و میراث بلغارستان و شهر کمتر قدر دیده این کشور، فرصتی برای رشد و توسعه نیز به پلوودیو نیز مهیا خواهد نمود. این عنوان در گذشته تاثیری معنادار بر شهرهای برگزیده اتحادیه اروپا از خود به جای گذاشته است. مطالعه اثرات 18 (Impacts 18) که سال گذشته به وسیله مؤسسه سرمایه فرهنگی (Institute of Cultural Capital) انجام شد، نشان داد که لیورپول که سال 2008 پیروز به کسب این عنوان شده بود، طی 10 سال پس از آن شاهد پیشرفت با دوام در گردشگری و پوشش مطلوب تر در رسانه ها بوده است. این شهر بخش زیادی از توسعه زیرساختی خود در یک دهه گذشته را مدیون اعتباری است که عنوان مرکز فرهنگی به آن بخشیده است؛ در همین سال ها بود که مجتمع خرید بزرگ لیورپول وان (Liverpool One shopping complex) و مرکز همایش های آرنا (Arena Convention Centre) در این شهر ساخته شدند. در سال 2013، مارسی از عنوانی که به دست آورده بود نهایت استفاده را برای احیا کرد و از زیرساخت های فرهنگی به ارزش بیش از 600 میلیون یورو (برابر با 677 میلیون دلار) رونمایی کرد.

به احتمال زیاد تا به حال اصلا به رفتن به پلوودیو فکر نکرده بودید؛ اما حالا از آن به عنوان مقصد سفرهای آینده خود چشم پوشی نکنید. بازدید از این شهر برترین راه برای خرج کردن پول هایی است که برای گردشگری کنار گذاشته اید؛ به این ترتیب، از شهری در حال پیشرفت حمایت می نماید و این قاره را بیشتر از آنچه مگنت های رویخچالی سوغاتی درباره اروپا به شما نشان خواهند داد، خواهید شناخت.

تور بلغارستان

منبع: کجارو / matadornetwork.com
انتشار: 16 اسفند 1400 بروزرسانی: 16 اسفند 1400 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 2238

به "تور ارزان بلغارستان: چرا باید از پلوودیو در بلغارستان بازدید کرد؛ نامزد مرکز فرهنگی اروپا در سال 2019" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان بلغارستان: چرا باید از پلوودیو در بلغارستان بازدید کرد؛ نامزد مرکز فرهنگی اروپا در سال 2019"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید