مانور سازمان فضایی اروپا برای پیشگیری از برخورد دو ماهواره

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، به گزارش خبرنگاران به نقل از انگجت، به نظر می رسد در فضای اطراف زمین یک مشکل ترافیکی به وجود آمده است. ماهواره Aeolus Earth که به سازمان فضایی اروپا تعلق دارد باید با انجام مانوری از برخورد با ماهواره 44 استارلینک(متعلق به اسپیس ایکس) اجتناب کند.

مانور سازمان فضایی اروپا برای پیشگیری از برخورد دو ماهواره

برای سفر به تور اروپا با بهترین کارشناسان مشورت کرده و بهترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

طبق محاسبات کارشناسان سازمان فضایی اروپا احتمال برخورد میان دو ماهواره یک در هزار است اما با وجود احتمال اندک خطر، این سازمان تصمیم گرفته اقداماتی را برای جلوگیری از برخورد انجام دهد.

هولگر کراگ مدیر دفتر زباله های فضایی در سازمان فضایی اروپا در این باره می گوید: ما این خطر را به اسپیس ایکس اطلاع دادیم و آنها نیز اعلام کردند در این باره اقدامی انجام نمی دهند.

البته شرکت اسپیس ایکس باید سیستم اجتناب از برخورد را در ماهواره های خود به طور اتوماتیک فعال کند، اما تاکنون از این سیستم استفاده ننموده است.

در عوض ماهواره متعلق به سازمان فضایی اروپا پیشرانه های خود را روشن نموده تا از منطقه مذکور فاصله بگیرد و به این ترتیب از برخورد میان ماهواره ها اجتناب گردد.

سازمان فضایی اروپا تصمیم دارد در آینده برای اجتناب از برخورد ماهواره ها با یکدیگر از هوش مصنوعی استفاده کند. اما در حال حاضر مهندسان تنظیمات را انجام می دهند.

این سازمان در حساب کاربری توئیتر خود نوشت: مانورهای اجتناب از برخورد در ماهواره های فعال به ندرت اجرا می گردد. بیشتر مانورهای اجتناب از برخورد این سازمان مربوط به ماهواره های بی استفاده هستند.

ماهواره های سازمان فضایی اروپا 9 ماه قبل از اسپیس ایکس در این منطقه فضایی قرار گرفتند اما هیچ قانونی درباره ترافیک فضایی و منطقه فعالیت ماهواره ها وجود ندارد. اما این رویداد احتیاج به ایجاد یک روشی بین المللی سازمان یافته برای کنترل ترافیک فضایی را نشان می دهد.

البته این نخستین باری نیست که ماهواره های استارلینک مشکل ساز می شوند. پیش از این ستاره شناسان گله داشتند این ماهواره ها اختلالاتی در تلسکوپ ها به وجود آورده اند. پنل های خورشیدی آنها در آسمان بسیار براق است و این امر رصد فضایی را مشکل می نماید.

همچنین در ماه نخست پس از پرتاب، 3 ماهواره استارلینک از کنترل خارج شدند که احتمال می رود این ماهواره ها در اتمسفر سوخته اند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 13 مهر 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 645

به "مانور سازمان فضایی اروپا برای پیشگیری از برخورد دو ماهواره" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مانور سازمان فضایی اروپا برای پیشگیری از برخورد دو ماهواره"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید