قطع یک طرفه فاینانس چین از سوی ایران، احتمال جایگزینی روسیه، هند و کره

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، خبرنگاران: عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه فاینانس چین به صورت یک طرفه از سوی ایران قطع شده است، گفت: احتمالاً ایران کشورهای جدیدی مانند روسیه، هند و کره را جایگزین چین خواهد نمود.

قطع یک طرفه فاینانس چین از سوی ایران، احتمال جایگزینی روسیه، هند و کره

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ما را تجربه کنید.

جعفر قادری در گفت وگو با خبرنگار مالی خبرنگاران در ارتباط با وضعیت فاینانس چین و چرایی عدم تأمین اعتبار آن از سوی بانک مرکزی، گفت: براساس گزارش های دریافتی، بانک مرکزی ایران یک طرفه این فاینانس را قطع نموده است.

وی با بیان اینکه چین از شرایط پیش آمده سوءاستفاده می نماید، توضیح داد: کشور چین حتی در بسیاری از موارد پول خودمان را هم نمی دهد چه رسد به اینکه مبلغ اضافه تری را در قالب فاینانس به ایران پرداخت کند.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اضافه کرد: بانک مرکزی ایران فعلاً فاینانس چین را متوقف نموده تا مسائل حل گردد و در صورت عدم رفع این مسائل ایران کشورهای دیگری را جایگزین چین خواهد نمود.

قادری همچنین تأکید کرد: احتمالاً کشورهایی مانند روسیه، هند، کره و ... در تأمین خط اعتباری جایگزین چین شوند.

به گزارش خبرنگاران، مهدی کرباسیان رئیس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران در همین ارتباط البته به خبرنگار ما گفته بود که بانک مرکزی قول داده است تا ظرف 25 روز آینده اختلاف نظر خود را در رابطه با فاینانس چین رفع کند.

آن طور که نمایندگان مجلس به خبرنگار ما گفته اند در سال 93 هیچ گونه فاینانسی از چین نداشته ایم که دلیل آن عدم پرداخت مبالغ ریالی از سوی بانک مرکزی بوده است. علی نعمت چهاردولی به خبرنگاران گفته است: تقریباً 17 هزار میلیارد تومان فاینانس (در چین) داریم که تاکنون توانسته ایم از 5000 میلیارد تومان آن استفاده کنیم.

منبع: تسنیم
انتشار: 10 آبان 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 741

به "قطع یک طرفه فاینانس چین از سوی ایران، احتمال جایگزینی روسیه، هند و کره" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قطع یک طرفه فاینانس چین از سوی ایران، احتمال جایگزینی روسیه، هند و کره"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید