فعالیت 480کلینیک مددکاری، استفاده از مددکاران در سیاستگذاری و اجرا

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، به گزارش خبرنگاران، حبیب الله مسعودی فرید معاون اجتماعی سازمان بهزیستی در همایش ملی مددکاری اجتماعی و توسعه پایدار گفت: مددکاری اجتماعی در عرصه های مختلف می تواند تاثیرگذار باشد و نقش کلیدی داشته باشد و باید در سیاستگذاری های اجتماعی و تغییر ساختار از حضور مددکاران استفاده کنیم.

فعالیت 480کلینیک مددکاری، استفاده از مددکاران در سیاستگذاری و اجرا

وی با اشاره به اینکه موانع ساختاری مانع دسترسی به فرصت ها هستند گفت: به مددکاران در عرصه سیاست و رفاه اجتماعی و در برنامه ریزی ها باید توجه ویژه ای گردد و به سمت ایجاد قطب های متعدد مددکاری اجتماعی باید حرکت کنیم.

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی گفت: همچنین در عرصه های سازمانی و مدارس از حضور مددکاران اجتماعی بهره مند شده ایم که باید حضور آنان را نیز بیشتر کنیم به طوری که طرح نماد دانش آموزان در مدارس با حضور مددکاران اجرایی می گردد.

به گفته مسعودی فرید: در کنار حضور مددکاران اجتماعی، سازمان های مردم نهاد و بخش دولتی نیز می توانند در اثربخشی امور موثر باشند و ما می توانیم بخشی از کارها را چه در عرصه اجرا و سیاستگذاری به آنها واگذار کنیم.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 480 کلینیک مددکاری اجتماعی در کشور فعال است، گفت: باید در این حوزه صرفاً از ارائه خدمات به سمت دسترسی های برابر و تغییر ساختار حرکت کنیم و در صورت ایجاد عدالت اجتماعی و کاهش نابرابری می توانیم از آسیب ها کم کنیم چرا که جامعه نابرابر باعث بروز آسیب های اجتماعی بیشتری خواهد شد و ساختار نابرابر مانع رسیدن به توانمندسازی می گردد.

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی گفت: در حوزه فقر دو نوع دیدگاه وجود دارد. یکی توانمندسازی و دیگری سیاستگذاری و در صورتی که فرد از چرخه توسعه بازبماند به وی یاری می گردد که ما در کشورمان دومین موضوع را پیگیری می کنیم که به نظر می رسد باید به بخش اولیه آن توجه بیشتری گردد و دانشگاه های ما نیز باید به سمت جامعه محوری حرکت نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 13 فروردین 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 179

به "فعالیت 480کلینیک مددکاری، استفاده از مددکاران در سیاستگذاری و اجرا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فعالیت 480کلینیک مددکاری، استفاده از مددکاران در سیاستگذاری و اجرا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید