آشنایی با غذاهای خیابانی مالزی

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، مالزی یکی از پرطرفدارترین کشورهای قاره آسیا برای بازدید از جاذبه‌های مدرن و دیدنی در بین گردشگران ایرانی است. غذاهای خیابانی خوشمزه و حلال یکی از جاذبه‌های اصلی تور مالزی است که در این مقاله به معرفی تعدادی از آن‌ها پرداخته‌ایم.

آشنایی با غذاهای خیابانی مالزی

غذای Koay Teow Th’ng در تور مالزی

نگاه به اسم عجیب غریب این غذا نکنید چون در واقع یک جور سوپ است که از مواد ساده ای مثل گوشت، پیاز خرد شده، کاهو و نودل های پهن برنج درست می شود. سوپ نودل با ادویه هایی مثل فلفل قرمز، سیر یا آبلیمو خورده می شود تا عطر و طعم بهتری پیدا کند.

خوردن این سوپ در  تور مالزی که در گوشه خیابان بر روی صندلی غذاخوری ها نشسته اید و در حال تماشای باران و دیگر گردشگران هستید یکی از بهتری بخش‌های سفر با تور مالزی برای شا خواهد بود.

پنانگ آسام لاکسا (Penang Assam Laksa) در تور مالزی

سوپ نودلی ترش و تند که با گوشت ماهی درست می شود. برای درست کردن این غذا اول گوشت ماهی را به خوبی آب پز و با مواد دیگری ترکیب می کنند. نودل را هم جداگانه در آب جوش می پزند و در آخر مواد سوپ که به خاطر وجود تمبر هندی به شدت ترش است بر روی نودل ریخته می شود. بیشتر گردشگران با خوردن این غذا آن را برای همیشه در لیست غذاهای موردعلاقه خود قرار داده که در هر بار سفر با تور مالزی آن را امتحان خواهید کرد. در ضمن می‌توانید این غذا را با نودل سفید یا زرد نیز سفارش بدهید.

پنانگ روجاک (Penang Rojak) در تور مالزی

غذایی متنوع که از ترکیب چندین مواد اولیه خوشمزه درست می شود. در واقع این غذا یک نوع سالاد است که از موادی مثل توفو (پنیر لوبیا)، فریتر، جوانه لوبیا، نوعی ماهی و مخلوطی از میوه ها درست می شود و بر روی آن سس غلیط بادام زمینی ریخته می شود. در آخر هم معمولا تکه های آناناس تازه را روی غذا می گذارند که طعم شیرین دلچسبی را ایجاد می کند.

می گورنگ (Mee Goreng) در تور مالزی

این غذا، غذای مسلمانان هندی است. در پنانگ اگر به Bangkok Lane Mee Goreng در محله جورج تاون بروید همه جا این غذای خوشمزه را پیدا می کنید. این غذا یک بشقاب نودل است که با ماهی، سیب زمینی و جوانه لوبیا درست می‌گردد. این غذای خوشمزه و خوش عطر و بو، هندی است پس باید خودتان را برای یک غذای تند آماده نمایید.

انتشار: 3 مهر 1402 بروزرسانی: 6 مهر 1402 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 35

به "آشنایی با غذاهای خیابانی مالزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با غذاهای خیابانی مالزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید