عدو سبب خیر شد، بومی سازی کارت خام هوشمند ملی

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، معاون فناوری اطلاعات و آمار های جمعیتی ثبت احوال خراسان رضوی گفت: توانسته ایم کارت های خام هوشمند ملی را بومی سازی کنیم.

عدو سبب خیر شد، بومی سازی کارت خام هوشمند ملی

محمدرضا محسنی معاون فناوری اطلاعات و آمار های جمعیتی ثبت احوال خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگار از ، گفت: با هماهنگی های ایجاد شده توانستیم از توان تولید کننده های داخل استفاده کنیم و کارت های خام را که ارز بَری بالایی هم داشتند را بومی سازی کنیم.

او ادامه داد: در خراسان رضوی 4 میلیون و 771 هزار نفر واجد شرایط دریافت کارت ملی یعنی 15 سال به بالا هستند که از این تعداد 87/2 درصد به عبارتی 4 میلیون و 161 هزار نفر درخواست برای صدور کارت هوشمند ثبت کرده اند.

معاون فناوری اطلاعات و آمار های جمعیتی ثبت احوال خراسان رضوی گفت: از این تعداد، 3 میلیون و 191 هزار کارت صادر و تحویل شده است که 67 درصد از کل جمعیت ثبت نام کنندگان را شامل می شود.

محسنی افزود: تعداد 33 هزارو 400 کارت هم صادر شده و آماده تحویل به صاحبان خود در دفاتر پست و پیشخوان هستند همچنین 937 هزار نفر از تعداد کل افراد ثبت نام شده هم در نوبت صدور کارت قرار دارند.

او با اشاره به تعداد زیاد افراد در صف صدور کارت، شرح داد: با توجه به اینکه کارت خام، وارداتی بود و در شرایط تحریم و تامین بودجه قرار داشتیم این وقفه ایجاد شد.

معاون فناوری اطلاعات و آمار های جمعیتی ثبت احوال خراسان رضوی گفت: در حال حاضر چون تولید کننده هایی که کارت خام تولید می کنند در شروع فعالیت خود هستند، نمی توانند به سرعت این وقفه ایجاد شده را جبران کنند، اما در حال افزایش ظرفیت تولید خود هستند و در برنامه های خود داریم که تا خاتمه سال، کارت های معوق را صادر و به متقاضیان تحویل دهیم.

او ادامه داد: سازمان ثبت احوال خراسان رضوی در هر ماه توان صدور 2 و نیم میلیون کارت هوشمند ملی را دارد و اگر تامین کارت خام به اندازه نیاز انجام شود، زمان انتظار برای صدور کارت هوشمند به یک بازه 10 الی 15 روزه می رسد.

/ م.ب

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 26 بهمن 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 996

به "عدو سبب خیر شد، بومی سازی کارت خام هوشمند ملی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عدو سبب خیر شد، بومی سازی کارت خام هوشمند ملی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید