ظرفیت های یزد در حوزه منابع انسانی قابل توجه است

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، به گزارش خبرنگاران، محمدصالح اولیا در مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر استان یزد با اشاره به موفقیت های استان یزد در حوزه های مختلف علمی، صنعتی، گردشگری، دینی و ... گفت: این رتبه ها نشان از سرمایه انسانی خوبی است که استان یزد از آن بهره مند است.

ظرفیت های یزد در حوزه منابع انسانی قابل توجه است

وی اعلام کرد: شاخص منابع انسانی در حال حاضر برای استان یزد یک مزیت رقابتی به شمار می رود و می توانیم از این مزیت در راستای توسعه پایدار استان استفاده کنیم.

اولیا اعلام کرد: گرچه این دغدغه همواره وجود داشته که سرمایه های انسانی استان به طرق مختلف از استان خارج می شوند اما با وجود این تهدیدها، استان یزد همچنان در زمینه مزیت سرمایه انسانی، حرف های بسیاری برای گفتن دارد.

به گفته وی، اتکای صرف به منابع مادی و فیزیکی در بلندمدت استان را دچار بحران خواهد نمود و باید در این زمینه فکر اساسی کنیم که چگونه از این مزیت ها در جهت توسعه پایدار استفاده کنیم و به نظر می رسد رمز آن ایجاد اقتصاد دانش بنیان در زمینه هایی است که در آن دارای مزیت هستیم.

نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان یزد نیز در این مراسم با بیان اینکه استان یزد از دو ظرفیت صنایع و پژوهشگران علمی در قالب قشر دانشگاهی بهره مند است، گفت: این دو باید در کنار یکدیگر به رشد و بالندگی دست پیدا نمایند.

غضنفر میرجلیلی با بیان اینکه آثار تعامل صنعت و دانشگاه در استان یزد در حال آشکار شدن است، اعلام کرد: علم باید به یاری صنعت برود و صنعت نیز باید درهای خود را به روی علم باز کند.

وی اضافه کرد: نشاط علمی زمانی به وجود می آید که دانشگاه برای صنعت و جامعه فعالیت کند و این امر باعث می گردد دانشجویان به کار واقعی دست پیدا نموده و با صنعت آشنا شوند و به نیازهای استان توجه نمایند.

میرجلیلی تاکید نمود: اگر در استان به دنبال توسعه هستیم باید دانشگاه را به سمت صنعت پیش ببریم.

وی با اشاره به تاسیس مرکز علم و کار استان در دانشگاه یزد گفت: به وسیله این مرکز قریب به 40 نفر از دانشجویان ممتاز به صنعت معرفی شده اند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 26 فروردین 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 1098

به "ظرفیت های یزد در حوزه منابع انسانی قابل توجه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظرفیت های یزد در حوزه منابع انسانی قابل توجه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید