شک نکنید که شما هیچ وقت از این حقایق اطلاع نداشته اید!

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، مکان های عجیب جهانگردی

این را قبول داریم که در دنیا جاهای بسیار زیادی وجود دارد که بسیار مجذوب کننده و عجیب باشد ولی در عین حال ما حتی از وجود آنان اطلاعی نداریم و این زمانی فاجعه است که ما به عنوان یک جهانگرد یا دوستدار جهانگردی، از آن ها بی خبر و بی اطلاع باشیم! در دنیا چندین مکان وجود دارد که بسیاری از افراد نه تنها از وجود آن ها اطلاعی ندارند بلکه حتی تا به حال نه به دیدن آن ها رفته اند و نه حتی فکر رفتن به این مکان ها حتی به ذهنشان خطور نکرده است. ما امروز می خواهیم تا این مکان ها را به شما معرفی نماییم. در ادامه با ما در خبرنگاران همراه باشید تا مکان های عجیب جهانگردی را مورد بررسی قرار دهیم.

شک نکنید که شما هیچ وقت از این حقایق اطلاع نداشته اید!

شهر ستارگان در مسکو | City of stars in Moscow

اولین موردی که در معرفی مکان های عجیب گردشگری که شما هیچ گاه از آن خبر نداشته اید به شما معرفی نماییم، شهر ستارگان در مرکز کشور روسیه، مسکو است. در زمان پیشرفت برنامه فضایی شوروی، تسهیلات مخفی برای نیروی هوایی در جنگل های شمال شرقی مسکو وجود داشت که در نهایت به مکانی به شهر ستارگان منتقل شد.

دراین منطقه یک مرکز آموزش فضانوردی به نام گاگارین زده شد تا به بچه ها و نوجوانان علاقه مند و مستعد، اصول فضانوردی را آموزش دهند و از نظر فیزیکی، فنی و روانی آماده بشوند. البته این مرکز کاملا مخفی بود و پس از فروپاشی شوروی این مرکز علنی شد و به همین علت به عموم مردم معرفی گشت.

در طول بازدید از این مرکز، بازدیدنمایندگان می توانند لباس فضانوردان را بپوشند، از سانتریفیوژها بازدید داشته باشند و یا در فضاپیمایی که بی وزنی را شبیه سازی می کند، سوار شوند. این مکان موزه ای از سفرها و اکتشافات فضایی است از لباس های فضایی و کپسول هایی که با ورود دوباره به جو سوخته می شوند، تشکیل می شود.

دامانهور در تورین | Damanhour in tourin

شاید باورتان نشود اما در زیر کوه های دامانهور و در اعماق زمین، کسانی هستند که به خاطر احترام بی حد و حصرشان به زمین، یک عبادتگاه 5 طبقه ای زیرزمینی در سال 1970 ساخته اند و این تالار را به نشانه ای از هنر عصر تازه، شناسانده اند.

تالار دامانهور در 30 مایلی تورن ایتالیا قرار گرفته است و مورد علاقه و رفت و آمد کسانی است که علاقه به زمین دارند و قصدشان مدیتیشن و آرامش است. سالن ها و راهروهای این سازه با نقاشی ، موزاییک و آیینه تزئین شده اند.

کاتاتومبو در ونزوئلا | Catatumbo in Venezuela

در تقاطعی که که رودخانه کاتاتومبو به دریاچه ماراکابیو می ریزد، رعد و برق های مهیب و عجیبی رخ می دهد. در 260 شب از سال تا 10 ساعت، آسمان در قسمت بالای رودخانه در حدود 280 صاعقه در هر ساعت را به خود می بیند.

این اتفاق که به آن رعد و برق های کاتاتومبو می گویند، از زمان های بسیار قدیم اتفاق می افتاده است.چون این صاعقه ها از 25 مایلی قابل دیدن هستند، به عنوان راستایاب برای کمک به کشتی ها استفاده می شود و در میان ملوان ها با عنوان فانوس ماراکایبو معروف شده است.

کارگاه نجاری کین کووی در آکرا | Kane Kavi Carpentry Workshop in Accra

این کارگاه نجاری که متعلق به دو دوست است، تابوت هایی بر اساس شخصیت مردگان تهیه می نمایند. به طور مثال؛ معلمی غنایی در یک قلم اتوماتیک دفن شد، یک خواننده در یک میکروفون و یک کارگر در چکش خود دفن شد. این کارگاه در دهه 1950 از طریق سث کین کووی در ساحل غنا ساخته شد.

آن ها معتقدند که زمانی که فردی می میرد به زندگی دیگری منتقل می شود و به تأثیرگذاری روی زندگی بازماندگان خود ادامه می دهد برای همین هم آن ها را با یادی از چیزی که بوده اند دفن می نمایند.

پارونلا پارک در کوئینزلند | Parunella Park in Queensland

فردی به نام خوزه پارونلا (Jose Paranoella) از زمان کودکی، رؤیای ساخت کاخی به سبک موریش را در فکر داشت و به همین علت روزی آن را به واقعیت تبدیل کرد. او از طریق کشت نیشکر به دست آورد و توانست رؤیای خود را دنبال نماید.

در سال 1929، پارنولا زمینی جنگلی در کوئینزلند را خرید و شروع به ساخت قلعه ای با دستان خود در آن نمود و از شن، خاک رس، واگن های قدیمی قطار، سنگ هایی از رودخانه ای در همان نزدیکی و چوب هایی که از خانه های متروکه گرفته شده بود، استفاده کرد. تا سال 1935 این کاخ ساخته شد و پس از آن در آن بر روی عموم باز بود.

پل ریشه ای چراپونجی در مگالایا | The Chapunji root bridge in Megalaya

برای عبور از رودخانه در راستا جنگل چراپونجی در استان مگالایا در شمال شرقی هند، باید از روی ریشه های یک درخت عبور کنید.

مردم محلی رشد این ریشه ها را با قرار دادن چوب بامبو در میان آب، کنترل و هدایت کرده و سپس منتظر می مانند تا ریشه درختان کائوچو به راستا دلخ واه آنان حرکت نماید.

زمانی که ریشه ها در نهایت رشد کرد، نرده هایی از درخت مو را به آن اضافه می نمایند و فاصله میان ریشه ها را نیز با گل و سنگ پر کرده و در نهایت گذرگاه محکمی می سازند.

ماهی های مرکب شب تاب در خلیج تویاما | Flamingo Composites in Toyama Bay

ماهی مرکب شب تاب نوعی از موجودات سفالوپور هستند که به رنگ آبی الماس گونه ای می درخشند.

این نوع از ماهی ها در مکان های مختلفی زندگی می نمایند اما معمولاً نوعی که در عمق دریا در آب های اطراف کشور ژاپن زندگی می کند، از ماه مارس تا می هر سال در ساحل خلیج تویاما به صورت بسیار زیاد بالا می آیند و به شکل میلیونی در نهایت یک سطح آبی و درخشان را ایجاد می نمایند.

این فصل از سال فصل ماهی گیری در ژاپن نیز هست. ساحل ها نیز در این زمان از طریق ماهی های مرکب که تخم ریزی و پس از یک سال عمر آماده مرگ می شوند به رنگ آبی در می آیند.

این ماهی ها همچنین به علت آن که از نظر خوراکی نیز بسیار خوشمزه نیز می باشند، پس از جمع آوری از ساحل به رستوران ها فرستاده می شود و در کنار غذاهای دریایی به صرف می رسد.

منبع: الی گشت
انتشار: 6 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 6 اردیبهشت 1401 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 2282

به "شک نکنید که شما هیچ وقت از این حقایق اطلاع نداشته اید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شک نکنید که شما هیچ وقت از این حقایق اطلاع نداشته اید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید