سیاسی کاری در انتصابات آموزش و پرورش قابل قبول نیست

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، خبرنگاران/اصفهان فرماندار اردستان بر لزوم اجرای نظام شایسته سالاری در انتصابات مجموعه آموزش و پرورش اردستان تاکید کرد و گفت: مسئولان آموزش و پرورش شهرستان برای سال تحصیلی جدید از سیاسی کاری در انتصابات و ورود جریان های فامیلی پرهیز کنند.

سیاسی کاری در انتصابات آموزش و پرورش قابل قبول نیست

حمیدرضا تاملی، امروز (یکشنبه- 12 اردیبهشت) در مراسم گرامیداشت روز معلم در مدرسه مصطفوی اردستان، اظهار کرد: با توجه به ویژگی های شخصیتی که در شهید مطهری وجود داشت قطعا سالروز شهادت این فیلسوف بزرگ باید به نام قشر پرتلاش معلمان نامگذاری می شد.

وی با بیان اینکه ابعاد شخیصتی شهید مطهری همواره باید شاخص و الگوی معلمان امروز آموزش و پرورش قرار گیرد، افزود: مجموعه آموزش و پرورش در 15 ماه گذشته شرایط بسیار دشواری را سپری کرده است و با وجود اینکه به ظاهر شاهد تعطیلی مدارس بودیم، اما میزان فرصت گذاری که معلمان در این ایام داشتند با هیچ دوره ای قابل مقایسه نیست.

به گزارش خبرنگاران، فرماندار اردستان شرح داد: ظاهرا مدارس تعطیل بوده است، اما سال تحصیلی از حضور موثر، خلاقانه و ایثارگرانه کادر آموزشی در راستا تعلیم و تربیت دانش آموزان پر بود که نتیجه آن ارتباط صمیمی بین خانواده و کادر آموزشی شد.

تاملی با بیان اینکه معلمان و فرهنگیان از جمله نخبگان و قشر مهم جامعه هستند که باید قدردان زحمات آنها در همه زمان ها، به ویژه در دوران محدودیت های کرونا باشیم، گفت: همه مسئولان باید فراتر از اقدامات ظاهری به جایگاه و ارزش مقام معلم واقف باشند.

وی اضافه کرد: بیشترین سهم ارزش گذاری به مقام معلم را خود آموزش و پرورش باید انجام دهد و در طول سال ضمن تکریم این قشر زحمتکش دغدغه های آنان را نیز برطرف کند.

فرماندار اردستان بر لزوم اجرای نظام شایسته سالاری در انتصابات مجموعه آموزش و پرورش اردستان تاکید کرد و گفت: مسئولان آموزش و پرورش شهرستان برای سال تحصیلی جدید از سیاسی کاری در انتصابات و ورود جریانات فامیلی در برنامه آموزش و پرورش پرهیز کنند.

خلاقیت معلمان در دوران کرونا ستودنی است

همچنینسرپرست اداره آموزش و پرورش اردستان گفت: نکوداشت جایگاه تعلیم و تربیت و بزرگداشت مقام معلم در واقع بزرگداشت سازندگان آینده کشور خواهد بود که نقش بی بدیل معلم در تربیت روح و جان انسان ها و تلاش و هدایت برای فرزندان امروز ستودنی است.

احمد خاکسار افزود: تلاش های مستمر، شبانه روزی و بی وقفه معلمان در امر آموزش های مجازی دانش آموزان در دوران تعطیلی مدارس بر اثر شیوع بیماری کرونا ستودنی و قابل تقدیر است.

وی با بیان اینکه معلمان در یک و نیم سال اخیر که به دلیل کرونا مدارس تعطیل بود به شیوه های مختلف، خلاقیت های زیادی به خرج دادند تا دانش آموزان از راه دور و به صورت مجازی درس بخوانند و از تحصیل خود عقب نیفتند، شرح داد: در این میان معلمان پایه اول کار سخت تری نسبت به دیگر همکاران فرهنگی داشتند و در شرایط کرونا برای آموزش دانش آموزان از خودگذشتگی کردند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 1 خرداد 1400 بروزرسانی: 1 خرداد 1400 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 1877

به "سیاسی کاری در انتصابات آموزش و پرورش قابل قبول نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیاسی کاری در انتصابات آموزش و پرورش قابل قبول نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید