سرکار: در فراوری علم نانو، انفجاری حرکت کردیم

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، دبیر ستاد ویژه توسعه فناوری نانو گفت: از فراوری 10 مقاله در علم نانو در سال 2001 به فراوری سالانه عددی بالغ بر 12 هزار و 500 مقاله در این علم نوظهور رسیدیم و پس از آن به توسعه فناوری و فراوری محصول دست یافتیم.

سرکار: در فراوری علم نانو، انفجاری حرکت کردیم

سعید سرکار، دبیر ستاد ویژه توسعه فناوری نانو با حضور در برنامه الوند شبکه دو سیما به مناسبت چهل و سومین سالگرد پیروزی باشکوه انقلاب اسلامی گفت: ما به موقع در تکنولوژی نانو ورود کردیم و همین موضوع به ما برای پیشرفت در این علم نوظهور یاری کرد.

وی ادامه داد: براساس گزارش سازمان ملل، ایران پس از آمریکا و چین سومین کشوری بود که برنامه راهبردی خود در حوزه نانوتکنولوژی را منتشر کرد.

دبیر ستاد ویژه توسعه فناوری نانو افزود: در ابتدای کار شاید کمتر از 10 نفر از اساتید دانشگاه ها درباره نانوتکنولوژی می دانستند، اما امروز بیش از 40 هزار نیروی متخصص در گرایش های مختلف نانوتکنولوژی داریم و درواقع با تمرکز بر تربیت نیروی انسانی متخصص توانستیم در این علم تازه پیشرفت کنیم.

سرکار در پایان گفت: طی کردن این راستا به ما یاری کرد تا از فراوری 10 مقاله در علم نانو در سال 2001 به فراوری سالانه عددی بالغ بر 12 هزار و 500 مقاله در این علم نوظهور رسیدیم و طبیعتا پس از آن توسعه فناوری ها رخ داد و پس از آن محصولات مرتبط با آن فناوری ها فراوری شد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 17 اسفند 1400 بروزرسانی: 17 اسفند 1400 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 2240

به "سرکار: در فراوری علم نانو، انفجاری حرکت کردیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرکار: در فراوری علم نانو، انفجاری حرکت کردیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید