سامسونگ از گلکسی زد فولد 4 و زد فلیپ 4 رسما رونمایی کرد

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، بالاخره بعد از مدت ها انتظار، سامسونگ از جدیدترین گوشی های تاشوی خود رونمایی کرد. گلکسی زد فولد 4 و زد فلیپ 4 از نظر ظاهری تفاوت زیادی با نسل قبلی خود ندارند و تغییرات آن ها بیشتر محدود به سخت افزار است. در ادامه به مشخصات این دو گوشی تاشو می پردازیم.

سامسونگ از گلکسی زد فولد 4 و زد فلیپ 4 رسما رونمایی کرد

گلکسی زد فولد 4

کلیت طراحی زد گلکسی زد فولد 4 مانند نسل قبلی است ولی حالا نمایشگر بیرونی و اصلی از نسبت ابعاد بهتری استفاده می کنند. به طور مشخص نسبت ابعاد نمایشگر بیرونی به 23:9 می رسد (در برابر 24.5:9 نسل قبلی) و به همین علت در کل خوش دست تر است. گفتنی است نمایشگر داخلی 7.6 اینچ و نمایشگر بیرونی 6.2 اینچ اندازه دارد. هر دو نمایشگر از رفرش ریت 120 هرتز استفاده می کنند.

این گوشی از گواهی IPX8 استفاده می کند و در نتیجه به مدت 30 دقیقه می تواند در عمق 1.5 متری آب قرار بگیرد. سامسونگ اعلام کرده که هر دو گوشی بعد از 200 هزار مرتبه باز و بسته شدن با مسئله ای روبرو نمی شوند.

سامسونگ تصمیم گرفته بار دیگر از دوربین زیر نمایشگر استفاده کند که البته برخلاف نسل قبلی، حالا تراکم پیکسلی افزایش پیدا کرده و در نتیجه کیفیت بخش قرار گرفته روی دوربین بهتر شده است. این دوربین مبتنی بر سنسور 4 مگاپیکسلی است و در حفره نمایشگر بیرونی شاهد دوربین سلفی 10 مگاپیکسلی هستیم.

از دیگر بهبود های اجرا شده باید به دوربین های اصلی اشاره کنیم. دوربین اصلی از سنسور 50 مگاپیکسلی بهره می برد و در کنار آن تله فوتو 12 مگاپیکسلی با زوم 3 برابری و اولترا واید 12 مگاپیکسلی تعبیه شده است. سنسور دوربین اصلی بزرگ تر از نسل قبلی است و می تواند 23 درصد نور بیشتری دریافت کند. در ضمنً این سنسور از سیستم لرزشگیر اپتیکال بهره می برد.

قلب تپنده این گوشی اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 است و در کنار آن 12 گیگابایت رم انجام وظیفه می کند. کاربران برای خرید می توانند بین مدل های 256 و 512 گیگابایتی دست به انتخاب بزنند و در ضمنً در برخی منطقه ها مدل 1 ترابایتی هم راهی بازار می شود. گفتنی است این گوشی هم مانند نسل قبلی از قلم S Pen پشتیبانی می کند.

انرژی گلکسی زد فولد 4 از طرف باتری 4400 میلی آمپر ساعتی تامین می شود که این باتری از شارژ 25 واتی پشتیبانی می کند. در ضمنً نباید پشتیبانی از شارژ بی سیم 15 واتی را از قلم بیندازیم. ارزان ترین مدل این گوشی که مبتنی بر 12 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی است با قیمت 1800 دلار به دست کاربران می رسد.

گلکسی زد فلیپ 4

این گوشی هم از نظر ظاهری تفاوت محسوسی با نسل قبلی ندارد ولی لولای آن باریک تر شده که به همین علت هنگام بسته بودن گوشی، شکاف بین دو بخش نمایشگر کاهش یافته است. به همین علت همچنان شاهد نمایشگر اصلی 6.7 اینچی با رزولوشن 1080 در 2640 هستیم و نمایشگر بیرونی مانند نسل قبلی فقط 1.9 اینچ اندازه دارد. دوربین اصلی و اولترا واید دارای سنسور 12 مگاپیکسلی هستند و باید به وجود دوربین سلفی 10 مگاپیکسلی هم اشاره کنیم. سنسور استفاده شده برای دوربین اصلی، همان سنسور موجود در گلکسی زد فولد 3 است و بنابراین با کیفیت عکسهای بهتری روبرو میشویم.

خوشبختانه ظرفیت باتری از 3300 به 3700 میلی آمپر ساعتی رسیده و بنابراین با عمر باتری بیشتری روبرو می شویم. همچنین در ضمنً به جای شارژ 15 واتی، حالا با شارژ 25 واتی سروکار داریم. این گوشی هم مانند زد فولد 4 از گواهی IPX8 بهره می برد و بنابراین یک گوشی ضدآب محسوب می شود.

این مدل هم مانند برادر بزرگ ترش از چیپست قدرتمند اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 استفاده می کند. در کنار این تراشه، شاهد رم 8 گیگابایتی و حافظه داخلی 128، 256 و 512 گیگابایتی هستیم. برای خرید مدل پایه این گوشی که از 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی بهره می برد، باید 1000 دلار بپردازید.

منبع: GSMArena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 20 مرداد 1401 بروزرسانی: 20 مرداد 1401 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 2376

به "سامسونگ از گلکسی زد فولد 4 و زد فلیپ 4 رسما رونمایی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامسونگ از گلکسی زد فولد 4 و زد فلیپ 4 رسما رونمایی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید