رشد 80 برابری صادرات غیرنفتی ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، رئیس سازمان توسعه تجارت ایران گفت: صادرات غیر نفتی ایران اکنون بیش از 40 میلیارد دلار است در حالی که در سال 55 صادرات غیرنفتی ما نیم میلیارد دلار بود.

رشد 80 برابری صادرات غیرنفتی ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی

به گزارش گروه مالی خبرنگاران حمید زادبوم معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان توسعه تجارت ایران در برنامه طلوع فجر رادیو انقلاب گفت: در برهه ای از تاریخ، ایران با انبوهی از درآمد های نفتی روبرو شد که نتیجه این افزایش درآمد افزایش واردات بود به گونه ای که در خلیج فارس تراکم کشتی ها بود برای خالی کردن کالا های وارداتی به عبارتی اگر رونقی هم وجود داشت حاصل افزایش فروش نفت بود.

وی اضافه کرد: در تاریخ اقتصاد ایران در سال های 54 به قدری ترافیک بار های وارداتی بود که دموراژ کشتی ها افزایش پیدا نموده بود و حتی افرادی جهت بهره مندی از آن کشتی های کهنه را خریداری و بارگیری تا در صف کشتی ها قرار بگیرند و از این دموراژ استفاده نمایند.

زادبوم بیان نمود: صادرات غیر نفتی ایران 42 سال پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی بیش از 40 میلیارد دلار در سال است این در حالی است که در سال 55 صادرات غیرنفتی ما نیم میلیارد دلار بود که عمده صادرات نیز اقلام سنتی مانند پسته و ... بود.

رئیس سازمان توسعه تجارت توضیح داد: جوانان حتما باید نسبت به مطالعه بیانیه گام دوم اقدام نمایند چرا که نکات بسیار هوشمندانه و جالبی در زمینه مسائل مالی اشاره می گردد.

وی گفت: به جز ایران در منطقه هیچ کشوری توانایی فراوری 20 دارو در کشور را ندارد، اما به همت جوانان و دانشمندان ایرانی کشور توانسته به این موفقیت دست یابد.

زادبوم تاکید نمود: در فراوری لوازم خانگی علاوه بر اینکه نیازی به وارد کردن لوازم خانگی نداریم بلکه امروز صادر نماینده لوازم خانگی نیز هستیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 24 اسفند 1399 بروزرسانی: 24 اسفند 1399 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 1748

به "رشد 80 برابری صادرات غیرنفتی ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد 80 برابری صادرات غیرنفتی ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید