رشد مالی مناطق مختلف دنیا در سال 2020 چقدر است؟

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، صندوق بین المللی پول(IMF) به تازگی گزارش چشم انداز مالی دنیا در سال 2020 را منتشر نموده است. این گزارش نشان می دهد که در سال 2020 رشد مالی به 3.3 درصد می رسد.

رشد مالی مناطق مختلف دنیا در سال 2020 چقدر است؟

جهت دریافت مشاوره خدمات محاسبه هزینه چاپ کاتالوگ از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

براساس این گزارش، رشد اقتصادی دنیا به فرایند کشورهای در حال توسعه و اقتصادهای نوظهور بستگی دارد. چرا که رشد اقتصادی در کشورهای توسعه یافته نزدیک به سطح فعلی تثبیت شده است.

علایمی نیز وجود دارد که احتمالا سال جاری کاهش فرایند فراوری و تجارت رو به انتها باشد. این مساله تا حدی به دلیل بهبود فرایند فراوری خودرو بعد از اختلال های به وجود آمده برای تطابق با استانداردهای جدید محیط زیستی است. همچنین توافق تجاری فاز 1 چین و آمریکا نیز در صورت پایدار بودن، می تواند اثرات منفی تنش های تجاری بر فراوری ناخالص دنیای را تا انتهای سال 2020، از 0.8 درصد به 0.5 درصد کاهش دهد. بخش خدمات اقتصاد دنیا، همچنان در حال رشد است و هزینه های مصرف کننده نیز با رشد پایدار دستمزدها به نفع این بخش است.

صندوق بین المللی پول پیش بینی می نماید که در اقتصادهای توسعه یافته، رشد اقتصادی از 1.7 درصد در سال 2019 به 1.6 درصد در سال 2020 و 2021 برسد.

اقتصادهای وابسته به صادرات مانند آلمان از بهبود تقاضای خارجی بهره مند می شوند، در حالی که رشد اقتصادی آمریکا با کاهش اثر محرک های اقتصادی کاهش می یابد.

اما رشد در اقتصادهای در حال توسعه و نوظهور سریع تر از دیگر اقتصادهای دنیاست. صندوق بین المللی پول پیش بینی می نماید که رشد این اقتصادها از 3.7 درصد در سال 2019 به 4.4 درصد در سال 2020 افزایش یابد.

با وجود این پیش بینی ها، صندوق بین المللی پول نسبت به رشد اقتصادی سال جاری نگران است و می نویسد: فرایند صعودی در رشد اقتصاد دنیای کاملا نامشخص است و اطمینانی به آن وجود ندارد. چرا که این رشد اقتصادی به اقتصادهای پرخطری مانند آرژانتین، ایران، ترکیه، برزیل، هند و مکزیک بستگی دارد.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 12 اسفند 1398 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 1041

به "رشد مالی مناطق مختلف دنیا در سال 2020 چقدر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد مالی مناطق مختلف دنیا در سال 2020 چقدر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید