دیدار اردوغان با لیندسی گراهام

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، یک سناتور آمریکایی با تأکید بر نقش مهم استراتژیک ترکیه در منطقه و سوریه و مبارزه با داعش، خواهان بازگشت آنکارا به برنامه اف-35 شد.

دیدار اردوغان با لیندسی گراهام

به گزارش خبرنگاران، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه که به منظور شرکت در هفتاد و چهارمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک به سر می برد، با سناتور لیندسی گراهام دیدار و گفت وگو کرد.

گراهام درباره این دیدار به خبرنگار آناتولی گفت: نسبت به تقویت و رابطه خوب استراتژیک با ترکیه امیدوار هستم. همچنین بازگشت ترکیه به برنامه اف-35 و توافق تجارت آزاد بسیار بین دو کشور حائز اهمیت است.

وی دیدار دوجانبه با اردوغان را بسیار مفید ارزیابی نموده و اظهار کرد: حمایت ترکیه برای حفظ تمامیت ارضی سوریه و عدم پیروزی داعش و بشار اسد در شمال شرق سوریه حائز اهمیت است.

این سناتور آمریکایی بیان نمود: ترکیه جلوی قتل و کشتار چهارمیلیون انسان را در ادلب گرفته است. باید روابط استراتژیک خود را با ترکیه گسترش دهیم.

وی اظهار کرد: ترکیه نه تنها در سوریه بلکه در کل منطقه نقش بسیار مهمی دارد.

اردوغان همچنین در ضیافت شامی که در هتل هیلتون میدتاون برگزار گردید، با نمایندگان جامعه مسلمانان آمریکا دیدار و گفت وگو کرد.

در این ضیافت که بدون حضور خبرنگاران صورت گرفت، مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه و فخرالدین آلتون، رئیس دفتر ارتباطات ریاست جمهوری ترکیه اردوغان را همراهی کردند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 6 آبان 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 730

به "دیدار اردوغان با لیندسی گراهام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدار اردوغان با لیندسی گراهام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید