دومین نشست تخصصی حضور هخامنشیان در شمال شرق ایران

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، به گزارش خبرنگاران، دومین نشست تخصصی حضور هخامنشیان در شمال شرق ایران بر اساس یافته های تازه باستان شناسی حوضه اترک یکشنبه هشتم مردادماه 1402 در عمارت تاریخی مفخم بجنورد برگزار می گردد.

دومین نشست تخصصی حضور هخامنشیان در شمال شرق ایران

در دومین نشست تخصصی حضور هخامنشیان در شمال شرق ایران دکتر سیدجواد جعفری، مدیر پایگاه باستان شناسی محوطه تاریخی ریوی سخنرانی می نماید.

با توجه به شواهد باستان شناختی، محوطه ریوی یکی از مهم ترین محوطه های دوران تاریخی شمال شرق کشور است که پژوهش های باستان شناسی هدفمند در آن می تواند موجب ارتقا شناخت ما از هویت تاریخی منطقه و رشد صنعت گردشگری در استان خراسان شمالی گردد.

در روند کاوش های باستان شناسی که در محوطه تاریخی ریوی تا به امروز اجرا شده است، نتایج چشمگیری از وجود یک محوطه تاریخی بزرگ به دست آمد که از حدود 1700 سال پیش از میلاد تا اواخر دوران ساسانی، حدود 2300 سال تداوم استقراری داشته است.

علاقه مندان به دومین نشست تخصصی حضور هخامنشیان در شمال شرق ایران بر اساس یافته های تازه باستان شناسی حوضه اترک یکشنبه هشتم مردادماه 1402 ساعت 18 تا 20 به نشانی عمارت تاریخی مفخم بجنورد مراجعه نمایند.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 7 مرداد 1402 بروزرسانی: 7 مرداد 1402 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 2534

به "دومین نشست تخصصی حضور هخامنشیان در شمال شرق ایران" امتیاز دهید

1 کاربر به "دومین نشست تخصصی حضور هخامنشیان در شمال شرق ایران" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دومین نشست تخصصی حضور هخامنشیان در شمال شرق ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید