آبشار سوتراش یکی از جاذبه های طبیعی استان مازندران به شمار می رود

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، سیری در ایران/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، آبشار سوتراش یکی از جاذبه های طبیعی استان مازندران به شمار می رود.

آبشار سوتراش یکی از جاذبه های طبیعی استان مازندران به شمار می رود

آبشار سوتراش یا سوته راش در استان مازندران، شهرستان تنکابن، عباس آباد و روستای سی بن واقع شده است. این آبشار در میان جنگلهای لنگای مازندران واقع شده است. پوشش گیاهی خاص و زیبا، گونه های جانوری مختلف و وجود تفریحاتی چون پیاده روی، شنا در رودخانه و عکاسی مواردی هستند که باعث جذابیت این منطقه بکر می شوند. بد نیست بدانید که این آبشار 235 کیلومتر با تهران فاصله دارد. بنابراین اگر مبدأ سفرتان تهران باشد، مسیری پنج ساعته را پیش رو دارید؛ مسیری که خودش یک تور گردشگری کامل است.

این آبشار در منطقه ای با آب و هوای معتدل و مرطوب واقع شده است؛ این یعنی تابستان های گرم و شرجی و زمستان های پر بارش. بنابراین می توانیم بگوییم که برترین زمان برای سفر به این منطقه ماههای اردیبهشت، خرداد تا اوایل تیر و نیمه اول شهریور است. البته، باید بدانید که پاییز در تنکابن و جنگلهای آن بسیار زیبا و تماشایی ظاهر می گردد. پس، اگر با باران های پاییزی مسئله ای ندارید، می توانید در این زمان نیز به این منطقه سفر کنید. اما دیگر شنا کردن در آب بسیار سرد آن ممکن نیست.

پیدا کردن محل اقامت یکی از چالشهای مهم در هر سفری است اما این چالش در سفر به سوته راش وجود ندارد، زیرا در نزدیکی آبشار یک اقامتگاه بومگردی به همین نام (سوتراش) وجود دارد که می تواند پذیرای شما باشد. آنالیز نظر مسافران و گردشگران نشان می دهد که این اقامتگاه پیروز به کسب رضایت حداکثری مسافرانش شده است. ارائه فضای تمیز، غذای باکیفیت و رفتار مودبانه از مواردی هستند که کاربران به آن اشاره نموده اند. اگر هم دوست ندارید شب را در این منطقه سپری کنید، می توانید به عباس آباد یا تنکابن بروید و از هتل ها و اقامتگاه های سطح آن شهر بهره ببرید.

پیشنهاد می کنیم برای سفر به این منطقه از تور آبشار سوتراش استفاده نموده یا از راهنمایان محلی یاری بگیرید تا سفری ایمن و راحت داشته باشید. بعلاوه، پیش از شروع سفر امکانات و تجهیزات لازم را مهیا کنید؛ مواردی مانند کفش مناسب برای جنگل نوردی و طبیعت گردی، لباس مناسب، غذا و آب آشامیدنی کافی، دارو و لوسیون های ضد گزیدگی، وسایل کمپ (در صورت تمایل) و…اگر به این منطقه سفر کردید، در حفظ و نگهداری طبیعت نیز کوشا باشید.

منبع: همگردی
انتشار: 7 اسفند 1401 بروزرسانی: 7 اسفند 1401 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 2474

به "آبشار سوتراش یکی از جاذبه های طبیعی استان مازندران به شمار می رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آبشار سوتراش یکی از جاذبه های طبیعی استان مازندران به شمار می رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید