درمان خرخر کردن در خواب

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، اگر بیمار دچار اضافه وزن است در جهت کاهش وزن خود اقدام کند. گشادکننده وسیله ای است که سوراخ های بینی را از هم باز نموده و باعث خواهد شد، انسداد هنگام خواب کمتر شده و مریض راحت تر باشد. این وسایل را می توان از داروخانه ها تهیه نمود.

درمان خرخر کردن در خواب

درمان خرخر کردن در خواب

بسیاری از بیماران که از خرخر کردن شبانه رنج می برند، از درمان قطعی آن نا امید هستند اما باور کنید این...

بسیاری از بیماران که از خرخر کردن شبانه رنج می برند، از درمان قطعی آن نا امید هستند اما باور کنید این درمان ناممکن نیست . بسته به دلیل خرخر درمان آن هم متفاوت خواهد بود. طبیعی است برای کسی که دارای اضافه وزن است کاهش وزن بسیار سودمند خواهد بود. اگر خرخر با وقفه تنفسی همراه نباشد با اقدامات ساده به اندازه زیادی می توان از شدت آن کاست، ولی اگر خرخر شدید باشد و با وقفه تنفسی هم همراه باشد معمولا با این مراقبت ها مسائل رفع نمی گردد و ممکن است احتیاج به جراحی باشد.

اقداماتی را که در موارد خرخر خفیف به بیماران توصیه می کنیم به توضیح زیر است:

اگر بیمار دچار اضافه وزن است در جهت کاهش وزن خود اقدام کند.

● ترک مصرف سیگار

▪ اصلاح شرایط خواب:

در حالت طاق باز خرخر تشدید می گردد. اگر فردی که خرخر می نماید عادت دارد طاق باز بخوابد باید کاری کنیم که حتما به پهلو بخوابد. برای این کار روش هایی وجود دارد مثلا به پشت پیراهن وی جیبی دوخته و داخل این جیب وسیله ای مثل توپ تنیس قرار داده می گردد. وقتی بیمار طاق باز بخوابد توپ ناراحتش می نماید و نتیجتا فرد به طور ناخودآگاه غلت زده و به پهلو خواهد خوابید.

▪ استفاده از گشادکننده سوراخ بینی:

این کار برای کسانی که دلیل خرخرشان انسداد بینی است و انسداد بینی آنها به نحوی است که با عمل جراحی قابل اصلاح نیست یا این که بیمار تمایلی به عمل ندارد. این گشادکننده وسیله ای است که سوراخ های بینی را از هم باز نموده و باعث خواهد شد، انسداد هنگام خواب کمتر شده و مریض راحت تر باشد. این وسایل را می توان از داروخانه ها تهیه نمود.

▪ استفاده از ماسک:

ماسک برای کسانی است که قادر به استفاده از گشادکننده ها نیستند. عملکرد ماسک بدین صورت است که هوا با فشار بیشتری وارد بینی شده و این فشار راستا داخل بینی را باز می نماید. اشکال ماسک این است که ممکن است تحمل آن برای بیمار راحت نباشد.

جراحی: روش نهایی در درمان خرخر جراحی است. اگر کسی با اقدامات گفته شده نتیجه نگرفت مرحله آخر جراحی است.

▪ جراحی:

این عمل با دو روش ساده و رایوفرکونسی قابل انجام است. نام این عمل فارنگوپالاتواولوپلاستی است. در این عمل لوزه ها برداشته شده و چین قدامی و خلفی لوزه به یکدیگر دوخته می گردد. سپس زبان کوچک مقداری کوتاه می گردد و نهایتا کام نرم در چند نقطه با استفاده از رادیو فرکونسی یا کوتر تحریک می گردد. این کار باعث سفتی و جمع تر شدن کام نرم می گردد. معمولا این عمل به اندازه زیادی یاری کننده است و مشکل بیمار را تا حد زیادی رفع خواهد نمود.

منبع:jamjamonline.ir

ارسال به وسیله کاربر محترم سایت : ali-tsm77

منبع: راسخون
انتشار: 12 مهر 1400 بروزرسانی: 12 مهر 1400 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 2069

به "درمان خرخر کردن در خواب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درمان خرخر کردن در خواب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید