دانشگاه های نسل سوم در پی کارآفرینی هستند، دانشگاه آزاد مولود انقلاب اسلامی است

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد گفت: باید بپذیریم که دانشگاه نسل دوم در حال از دست دادن کارکرد خود است و باید وارد نسل نو دانشگاه ها شد. دانشگاه نسل سوم، تربیت نیرویی را دنبال می نماید که کارآفرین باشد.

دانشگاه های نسل سوم در پی کارآفرینی هستند، دانشگاه آزاد مولود انقلاب اسلامی است

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، روح الله دهقانی فیروزآبادی، معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی مولود انقلاب اسلامی است، گفت: نسل اول دانشگاه آزاد بعنوان دانشگاه آموزشی در گام نخست مورد احتیاج کشور بود. دولت، صنایع و نهاد ها به نیروی متخصص احتیاج داشت و دانشگاه ها به ویژه دانشگاه آزاد مورد اقبال عمومی مردم و دولت ها بودند.

وی اضافه نمود: در آن دوران کسب و کار ها توسعه می یافت و دانشگاه در شهر های مختلف راه اندازی شدند و و بازار هم احتیاج شد. ولی بعد از مدتی، دیگر بازار اشباع شد و در دوران سازندگی، دانشگاه احتیاج به نیروی تازه محقق و پژوهشگر داشت. دانشگاه وارد نسل دوم خود شد. دانشگاه با توسعه دوره تحصیلات تکمیلی به این احتیاج پاسخ داد. حتی تا اوایل دهه نود فارغ التحصیلان به راحتی استخدام می شدند. ولی در دوره ای که بعد از آن وارد شدیم، داشتن مدرک دیگر منتهی به شغل نمی شد و مدرک بیشتر اعتباربخش است تا دارای کارکرد در خلق ثروت.

دهقانی فیروزآبادی با اشاره به اهمیت تغییر رویکرد ها در نهاد دانشگاه عنوان نمود: باید بپذیریم که دانشگاه نسل دوم در حال از دست دادن کارکرد خود است و باید وارد نسل تازه دانشگاه ها شد. دانشگاه نسل سوم، تربیت نیرویی را دنبال می نماید که کارآفرین باشد. تغییر تازه ماهوی است. تغییر از نسل دوم به نسل سوم با ساختن ساختار های تازه امکانپذیر است و باید بنای قدیمی را تخریب کرد تا ساختار تازه را بنا کرد. دانشگاه نسل تازه، کتابخانه مرکزی، آزمایشگاه، استاد به معنای امروزی ندارد. تغییر از دانشگاه پژوهشی به دانشگاه کارآفرین باید در افکار، رفتار، راهبرد ها و گرایش ها ایجاد گردد. فکر کردن برای نوسازی دانشگاه آزاد از نان شب واجب تر است.

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری در انتها گفت: در چهل سالگی دانشگاه آزاد اسلامی با تبیین سند گام دوم انقلاب اسلامی، دانشگاه وظیفه دارد خود را تطبیق با آن دهد و به سمت دانشگاه نسل سوم و چهارم برورد تا دانشگاه به صورت واقعی اسلامی گردد. دانشگاه آزاد را در رویداد ملی گام دوم به صنعت، مردم، حاکمیت به عنوان دانشگاهی با گفتمان تازه نشان خواهیم داد. این رویداد فرصتی است تا خانواده دانشگاه آزاد نیز به صورت یکپارچه با ظرفیت های خود آشنا گردد. بهمرسانی و انعقاد قرارداد و تفاهم نامه با مجموعه های مختلف از اهداف دیگر رویداد ملی گام دوم است. ما به صورت عملی شاهد تغییر پارادایم دانشگاه آزاد اسلامی با رویداد ملی گام دوم خواهیم بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 9 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 9 اردیبهشت 1401 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 2286

به "دانشگاه های نسل سوم در پی کارآفرینی هستند، دانشگاه آزاد مولود انقلاب اسلامی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشگاه های نسل سوم در پی کارآفرینی هستند، دانشگاه آزاد مولود انقلاب اسلامی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید