خسارت اقتصادی موزه پرادو در کرونا

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، مسوولان موزه ملی پرادو واقع در اسپانیا از کاهش شدید عایدی این موزه و خسارت اقتصادی در سال 2020 خبر دادند.

خسارت اقتصادی موزه پرادو در کرونا

ایسنا: درحالی که موزه های سراسر دنیا فرایند اعلام خسارت های سال گذشته را شروع نموده اند، تصویر جامع تری از تاثیرات قرنطینه های ناشی از شیوع ویروس کرونا بر عایدی موزه ها در حال شکل گرفتن است.

روز دوشنبه، مسوولان موزه پرادو واقع در مادرید در وب سایت رسمی این موزه اعلام کردند در سال 2020 عایدی پرادو 75.5 درصد کاهش داشته و 18.5 میلیون یورو خسارت متحمل شده است.

به علت اعمال قرنطینه تعداد بازدیدنمایندگان این موزه به طور بی سابقه ای کاهش پیدا کرد به طوری که آمار فروش بلیت این موزه با 84 درصد کاهش و عایدی حاصل از فروشگاه ها و رستوران های موزه با 90 درصد کاهش روبرو شد.

پرادو تنها موزه اروپایی نبود که در سال 2020 خسارت های اقتصادی شدید را متحمل شد. موزه لوور واقع در پاریس هم با 72 درصد کاهش بازدیدنمایندگان و 110.3 میلیون دلار خسارت در عایدی موزه روبرو شد.

شرایط برای موزه های استان متحده آمریکا هم مشابه بود. سه چهارم موزه های آمریکا دست کم با 40 درصد کاهش عایدی روبه رو شدند. بر اساس تحقیقی که به وسیله اتحادیه موزه های آمریکا در سال 2021 انجام گرفت نیمی از موزه هایی که در این تحقیق مورد آنالیز قرار گرفتند در طول همه گیری کرونا تعدیل نیرو نموده اند و فقط 44 درصد از این موزه ها اعلام کردند انتظار دارند بتوانند دوباره این کارکنان را استخدام نمایند.

با این حال اکنون شرایط موزه های آمریکا به آرامی رو به بهبودی است. نتایج تحقیق دیگر اتحادیه موزه های آمریکا نشان می دهد فقط 15 درصد از موزه های این کشور با خطرات جدی اقتصادی دست و پنجه نرم می نمایند.

موزه پرادو هم در حال حاضر می تواند بر روی بودجه 15.2 میلیون یورویی دولت و بعلاوه یاری های انفرادی حساب کند.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 10 مرداد 1400 بروزرسانی: 10 مرداد 1400 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 1993

به "خسارت اقتصادی موزه پرادو در کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خسارت اقتصادی موزه پرادو در کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید