خبرنگاران وزیر آموزش و پرورش: نگرانی خانواده ها را درک و با آنها مدارا می کنیم

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، تهران - خبرنگاران - وزیرآموزش و پرورش گفت: مدارس فردا باز است اما اختیار داده شده که متناسب با شرایط توسط مدارس اقدام گردد؛ نگرانی خانواده ها را درک و با آنها مدارا نموده و تمام حساسیت را رعایت می کنیم. مدیران در محدوده پروتکل می توانند تصمیم گیری نمایند و خانواده را در تصمیم گیری مشارکت دادیم.

خبرنگاران وزیر آموزش و پرورش: نگرانی خانواده ها را درک و با آنها مدارا می کنیم

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات ویزای تحصیلی انگلیس هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی انگلیس، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی انگلستان، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های انگلیس انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگاران، محسن حاجی میرزایی آدینه شب در شبکه یک سیما در پاسخ به این پرسش که آیا بچه های شما و سایر وزرا به مدرسه می فرایند یا معلم به خانه شان می آیند؟، اضافه کرد: فکر می کنم حداقل دیانت اقتضا می نماید، اگر برای بچه های خودمان تصمیم می گیریم، همین باشد؛ بچه های مردم با بچه های خودم فرقی ندارند.

وزیرآموزش و پرورش گفت: با رعایت سخت ترین پروتکل های بهداشی و رعایت فاصله اجتماعی فردا 116 هزار مدرسه در کشور با هماهنگی های لازم سال تحصیلی جدید را شروع می نمایند.

حاجی میرزایی اضافه کرد: با بازگشایی مدارس سال جاری 15 میلیون دانش آموز در سراسر کشور با نظارت دقیق همکاران ما مشغول به تحصیل می شوند و همه ما نیز در تامین سلامتی دانش آموزان در مدارس مسئول هستیم.

وی با بیان اینکه حداکثر زمان کلاس دانش آموزان 35 دقیقه مشخص شده است، تاکید نمود: طبق پروتکل های ابلاغی همه دانش آموزان در مدارس و کلاس ها باید با یک متر فاصله حضور یابند و تهویه کلاس ها و باز بودن پنجره و استفاده از ماسک برای دانش آموزان و معلمان در محیط آموزشی اجباری است.

وزیر آموزش و پرورش شرح داد که طبق هماهنگی صورت گرفته والدین می توانند برای رفع نگرانی در مدارس حضور پیدا نمایند تا با مشاهده شرایط دانش آموزان در محیط مدرسه نگرانی آنها رفع گردد.

حاجی میرزایی توضیح داد: حضور والدین در مدارس سبب خواهد شد بین مدارس و اولیای دانش آموزان ارتباط نزدیکی به وجود آید و ما نیز در جلسه دو روزه ای که با بیش از 1500 نفر از مسئولان مناطق مختلف آموزش و پرورش داشتیم تمام موارد را گوشزد نموده ایم و امیدواریم سال جاری تعامل خوبی بین والدین و مدارس برقرار گردد.

وی به اخذ تعهد از سوی بعضی از مدارس برای رعایت پروتکل های بهداشتی ویروس کرونا اشاره نمود و گفت: از سوی آموزش و پرورش اخذ تعهدی ابلاغ نشده و اگر مدرسه ای این کار را نموده به سلیقه خود این تعهد را از اولیا اخذ نموده است.

وزیرآموزش و پرورش با بیان اینکه سال جاری بنا داریم با نظارت کامل خانواده ها، اولیا، انجمن اولیا، مدیر و معلم سال تحصیلی جدید را به خوبی شروع کنیم، گفت: هرچه خانواده ها در فرآیند کار مدارس دانش آموزان باشند، احساس آرامش بیشتری خواهند کرد.

حاجی میرزایی درباره دانش آموزان مدارس استثنایی نیز گفت: مدارس استثنایی پروتکل های خاص خود را دارند و سال تحصیلی جدید این مدارس با برسی های بیشتری انجام می گردد.

وزیرآموزش وپرورش ادامه داد که دانش آموزان مدارس استثنایی اگر در معرض خطر باشند از حضور در این مدارس منع می شوند و اگر مسئله ای نداشته باشند می توانند در کلاسهای درس خود حضور پیدا نمایند.

منبع: ایرنا
انتشار: 27 مهر 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 1450

به "خبرنگاران وزیر آموزش و پرورش: نگرانی خانواده ها را درک و با آنها مدارا می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران وزیر آموزش و پرورش: نگرانی خانواده ها را درک و با آنها مدارا می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید