تیموری: آموزش حضوری نیازمند تامین اقلام بهداشتی و واکسن است
به گزارش مجله سفرنامه مالزی، تهران (پانا) - سرپرست مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور اعلام کرد ما منتظریم که با بهتر شدن شرایط بهداشتی کشور، آموزش را به صورت حضوری برگزار کنیم ولی برای این امر احتیاجمند اقلام بهداشتی و ضدعفونی کننده و همچنین واکسن مورد احتیاج برای واکسیناسیون معلمان برای بازگشت ایمن به کلاس ها هستیم.
به گزارش روابط عمومی مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور، میترا تیموری در نشست سه جانبه مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور، وزارت کشور و کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان: دانش آموزان اتباع خارجی همانند دانش آموزان ایرانی از خدمات ارائه شده در پلتفرم شاد در حال بهره برداری هستند.
نشست سه جانبه مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور، وزارت کشور و کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل با حضور میترا تیموری، سرپرست مرکز امور بین الملل ومدارس خارج از کشور و ایندریکا راتواته، مدیر منطقه ای آسیا و اقیانوسیه کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان و نمایندگان وزارت کشور در تاریخ 3 خرداد 1400 برگزار شد.
در ابتدا میترا تیموری ضمن خیر مقدم به مهمانان و مدیر منطقه ای آسیا و اقیانوسیه کمیساریای عالی سازمان ملل متحد گفت: در این چند دهه بعد از انقلاب اسلامی وزارت آموزش و پرورش خدمات ارزنده و بسیاری به دانش آموزان اتباع خارجی ارائه کرده و این در حالی است که یاری های سازمان های بین المللی به ایران در این خصوص نسبت به خدمات ارائه شده بسیار ناچیز است.
وی در ادامه بیان داشت: در دوران فراگیری کووید 19 در دنیا که موجب ایجاد مشکلاتی در فرایند آموزش شد، آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران نیز در یک بازه زمانی کوتاه خود را با شرایط جدید سازگار کرد و بستر را برای آموزش از راه دور فراهم کرد که در این زمینه پلتفرم شاد راه اندازی شد و به تدریج با ارتقای این پلتفرم و افزایش قابلیت ها و کارایی های آن در اختیار دانش آموزان اتباع خارجی و ایرانی برای دریافت آموزش های مجازی نهاده شد.
سرپرست مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور در این خصوص اضافه کرد: در دوران فراگیری ما برای تأمین ابزارهای هوشمند آموزش از راه دور برای دانش آموزان و خصوصاً دانش آموزان اتباع خارجی در مضیقه بودیم و انتظار داشتیم که سازمان های بین المللی در این خصوص همکاری و حمایت های بیشتری با وزارت آموزش و پرورش داشتند و حداقل ابزار هوشمند مورد احتیاج تمام دانش آموزان اتباع را تأمین می کردند.
میترا تیموری با بیان اینکه تحریم های اقتصادی بر نظام آموزش در ایران نیز تأثیر بسزایی داشته اضافه کرد: ما از سازمان های بین المللی می خواهیم که در مذاکرات و نهادهای بین المللی از ایران حمایت بیشتری در جهت برطرف تحریم ها کرده تا با برطرف موانع اقتصادی و اقتصادی بتوانیم زیرساخت های مورد احتیاج وزارت آموزش و پرورش را تقویت کنیم.
وی در انتها ضمن تشکر از همکاری های خوب کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد گفت: ما منتظریم که با بهتر شدن شرایط بهداشتی کشور، آموزش را به صورت حضوری برگزار کنیم ولی برای این امر احتیاجمند اقلام بهداشتی و ضدعفونی نماینده و همچنین واکسن مورد احتیاج برای واکسیناسیون معلمان برای بازگشت ایمن به کلاس ها هستیم.
ایندریکا راتواته، مدیر منطقه ای آسیا و اقیانوسیه کمیساریای عالی سازمان ملل متحد نیز ضمن تشکر از فعالیت های انجام شده توسط جمهوری اسلامی ایران برای پناهندگان و به طور ویژه پناهندگان افغانستانی گفت: ما هم تصدیق می کنیم که سهم جمهوری اسلامی ایران در ارائه خدمات به پناهندگان افغانستانی که سرمایه انسانی کشورشان هستند بسیار بیشتر از سازمان های بین المللی است.
وی اضافه کرد: هدف ما این است که راه چاره هایی پیدا کنیم که پناهندگان به صورت داوطلبانه به کشور خودشان برگردند و لازمه این امر آموزش است که این آموزش ها را در ایران دریافت می نمایند و کمیساریا نیز در این خصوص به جمهوری اسلامی ایران یاری خواهد نمود.
ایندریکا راتواته در این خصوص اضافه کرد: ما سعی می کنیم یاری خود را در ساخت مدرسه افزایش دهیم ولی تمرکز ما بر افغانستان است تا بتوانیم تعادلی بین فعالیت هایی که انجام می دهیم ایجاد کنیم، لذا ما 40 منطقه را در افغانستان که بیشترین بازگشت مهاجرین به آنجا بوده را شناسایی کرده و در حال احداث مدارس در این مناطق هستم که البته این به معنای عدم حمایت از جمهوری اسلامی ایران برای ساخت مدارس نیست.
وی در انتها ضمن قدردانی از همکاری مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور با کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان و با ابراز خوشحالی از کوشش های انجام شده در شبکه آموزشی شاد گفت: ایجاد و راه اندازی پلتفرم شاد دستاورد بزرگی برای آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران است و خیلی خرسندم از اینکه ما نیز با اهدای 20 هزار تبلت به دانش آموزان اتباع سهم بسیار کوچکی در آموزش مجازی داریم.
منبع: خبرگزاری پانا