خبرنگاران سخنگوی دولت: قرارداد اجاره املاک 2 ماه تمدید شد

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، تهران- خبرنگاران- سخنگوی دولت گفت: قرارداد اجاره املاک بر اساس مصوبه جدید ستاد مقابله با شیوع کرونا تا 2 ماه تمدید شد و بر این اساس تمامی قراردادهایی که خاتمه آن اسفند تا اردیبهشت 99 است 2 ماه تمدید می شود.

خبرنگاران سخنگوی دولت: قرارداد اجاره املاک 2 ماه تمدید شد

علی ربیعی با اشاره به تعطیلی بنگاه های معاملاتی در ایام شیوع کرونا اظهار کرد: بنا بر تصمیمات ستاد مبارزه با شیوع کرونا، دفاتر مشاور املاک تعطیل شده بودند و موعد اجاره و رهن بسکمک از خانه ها رسیده و در عین حال، دفاتر املاک تعطیل بود.

وی یادآور شد: تصمیم گرفته شد واحدهای مسکونی که قرارداد رسمی یا غیر رسمی با مستأجری از اول اسفند تاپایان اردیبهشت 99 داشته اند تا 2 ماه تمدید شود.

سخنگوی دولت مطرح کرد: این تصمیم کمک می کند که در این فاصله، قراردادهای اجاره املاک یا تمدید شود و یا مستأجران فرصت داشته باشند نقل مکان کنند.

ربیعی درباره ضمانت اجرای این تصمیم تأکید کرد: قرارداد بین مؤجران و مستأجران اغلب یکساله یا بیشتر است و وقتی قراردادها اجرا نمی شود، شامل جریمه شده و افراد به محاکم قضایی مراجعه می کنند.

مصوبات ستاد مقابله با شیوع کرونا در حکم قانون است و بر این اساس، جریمه ای به مستأجر تعلق نمی گیرد و محاکم قضایی نیز به این شکایات رسیدگی نمی کنند.

سخنگوی دولت شرح داد: این مصوبات برای همه الزامی است و البته تأکید می کنم که بسکمک از مؤجران، این مهم را انجام داده و با قانون همراه بوده اند.

منبع: ایرنا
انتشار: 11 تیر 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 1266

به "خبرنگاران سخنگوی دولت: قرارداد اجاره املاک 2 ماه تمدید شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سخنگوی دولت: قرارداد اجاره املاک 2 ماه تمدید شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید