کاهش 79 درصدی جانباختگان تصادفات جاده ای در گیلان

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، خبرنگاران/گیلان رئیس پلیس راه استان گیلان گفت: جانباختگان تصادفات جاده ای در تعطیلات 14 و 15 خرداد امسال 79 درصد کاهش داشته است.

کاهش 79 درصدی جانباختگان تصادفات جاده ای در گیلان

با ما همراه باشید و درباره خرید متعادل بیشتر بدانید.

سرهنگ جاور صفاری در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در تعطیلات گذشته، 122 فقره تصادف در جاده های برون شهری گیلان اتفاق افتاده است، اظهار کرد: در این مدت 3 نفر از هموطنان نیز بر اثر تصادف جان خود را از دست داده اند.

وی با اشاره به کاهش 79 درصدی جانباختگان تصادفات جاده ای در تعطیلات 14 و 15 خرداد امسال، اضافه نمود: در وقوع تصادفات منجر به جرح 42 درصد و در تعداد مصدومان با کاهش 49 درصدی روبرو بوده ایم.

رئیس پلیس راه استان گیلان با بیان اینکه در تعطیلات گذشته بیشترین علل وقوع تصادفات، 15 درصد عدم توجه به جلو و 14 درصد تخطی از سرعت بوده است، گفت: 67 درصد از جانباختگان در محورهای اصلی و 33 درصد در محورهای فرعی استان جان خود را از دست داده اند.

این مقام انتظامی نیروی انسانی را به عنوان یکی از عوامل مهم در افزایش و یا کاهش تصادفات دانست و توضیح داد: آموزش شهروندان با استفاده از ظرفیت رسانه ها، شبکه های مجازی و حتی روزنامه ها می تواند در افزایش فرهنگ ترافیک شهروندان تاثیرگذار بوده و یاری حال پلیس در کاهش تصادفات باشد.

سرهنگ صفاری در سرانجام با تاکید بر رعایت مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا و عدم خارج شدن از خانه گفت: شهروندان در صورت اظطرار به انجام سفر، فریب خلوت بودن جاده ها را نخورده و از رانندگی با سرعت غیرمجاز و نامطمئن که حوادثی شدیدی مانند واژگونی را در پی دارد خودداری نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 تیر 1400 بروزرسانی: 17 تیر 1400 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 1949

به "کاهش 79 درصدی جانباختگان تصادفات جاده ای در گیلان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش 79 درصدی جانباختگان تصادفات جاده ای در گیلان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید