جذاب شدن فضای شهری با استفاده از خانه هایی رنگی و جذاب

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، امروزه نمای ساختمان از اهمیت ویژه ای برخوردار است و جلوه بیرونی ساختمان مسکونی محسوب می گردد، به طوری که ساختمان سازها پیش از آغاز به ساخت، جلوه نمای ساختمان را تعیین می نمایند که یک امر بسیار مهم در خرید و فروش منزل است. اولین عنصری که موجب می گردد زیبایی ساختمان به چشم بخورد، نمای آن است، پس انتخاب و طراحی نمای زیبا و مناسب که طبق اصول طراحی شده باشد از ضروریات ساخت خانه است.

جذاب شدن فضای شهری با استفاده از خانه هایی رنگی و جذاب

جهت دریافت خدمات رنگ پتینه چیست با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

زیباسازی فضای بیرونی ساختمان و نمای ساختمان به زیباتر شدن خیابان محله زندگی شما و شهر نیز یاری می نماید و تاثیر به سزایی در افزایش سبک زندگی و کیفیت زندگی می گذارد. شما می توانید با این کار روحیه خود و خانواده را تغییر دهید و انرژی مثبت ایجاد کنید، فقط کافی است تنها یک بار، رنگ های مناسب نمای ساختمان را بهره ببرید.

همان طور که می دانید گاهی انتخاب کردن رنگ نمای ساختمان برای صاحب خانه سخت است و رنگ نا مناسب می تواند موجب از بین رفتن جلوه نمای خانه و ناهمگون شدن آن گردد.

در این مقاله به آنالیز نمای بیرونی ساختمان، میزان جذابیت نماهای رنگی و رنگ های مناسب این کار با نمونه های داخلی و خارجی می پردازیم. در ادامه با ماه همراه باشید.

سر فصل های عنوان شده در این مقاله عبارتند از:

  • نمای بیرونی ساختمان
  • جذابیت رنگی بودن نمای بیرونی
  • از چه رنگ هایی در نمای بیرونی ساختمان می توان استفاده کرد؟
  • نمونه های نمای خارجی رنگی جذاب در ایران و خارج

نمای بیرونی ساختمان

از عناصر مهم و اصلی در ساخت ساختمان نمای آن است که علاوه بر حفظ مقاومت ساختمان، تاثیر فوق العاده ای در زیبایی آن دارد. در چند دهه اخیر استفاده کردن طراحان و معماران از نماهایی در طرح های متفاوت بسیار گسترش یافته است که آرامش و زیبایی را به ارمغان آورده است.

نمای ساختمان را باید طوری طراحی نمایند که علاوه بر حفاظت محیط داخل از بیرون، به نمای داخلی خانه بیاید، با آن هماهنگ باشد و بدون عیب و با کیفیت بالا باشد. در حال حاضر انواعی از نماها وجود دارد که با توجه به سلیقه خود و در نظر دریافت شرایط ساختمان می توانید بهترین گزینه مناسب خود را انتخاب کنید. توجه داشته باشید هرکسی به ساختمان نگاه می نماید اولین چیزی را که می بیند نمای آن است، در نتیجه نما نباید تنها یک صفحه دو بعدی باشد، بلکه باید ارزش زیبایی داشته باشد که در طراحی آن نهایت دقت و توجه را داشت. در شهر، ما فقط با یک ساختمان رو به رو نیستیم و ساختمان های زیادی وجود دارند که جزئی از شهر محسوب می شوند و زشتی آن ها بر فضای شهر نیز تاثیر می گذارد. قسمتی از هویت شهری با زیبایی نمای ساختمان ها معین می گردد.

یکی از راهکارهایی که در این زمینه می تواند تاثیرگذار باشد نقاشی و رنگ آمیزی نمای ساختمان است که در ادامه به آن ها میپردازیم.

جذابیت رنگی بودن نمای بیرونی

هنگامی که نوبت به رنگ نمای منزل می رسد، انتخاب های بی نهایتی دارید. شما می توانید از رنگ های مختلفی برای نمای ساختمان بهره ببرید و ساختمانی جذاب داشته باشید که محیط زندگیتان را جذاب تر کند. با رنگ کردن نمای ساختمان، منزل چهره دوست داشتنی و زیبایی به خود می گیرد و همچنین از نظر معاملاتی بیشتر معماران مالی این رنگ نما را توصیه می نمایند. برای جدید کردن نمای منزل می توانید با هزینه ای کم شکل ساختمان خود را به بهترین شکل به روز کنید. نمایی که هم تحسین همگان را به همراه داشته باشد و هم به سبک زندگی و بودجه شما بخورد زیرا بر ارزش خانه شما نیز می افزاید. برای این کار رنگ هایی را انتخاب کنید که ویژگی های معماری ساختمان شما را نمایان نمایند.

انواع گوناگونی از رنگ های به منظور نمای خارجی ساختمان فراوری شده اند. رنگ به عنوان یک زبان جهانی شناخته می گردد که باعث تحریک احساسات می گردد و فرهنگ ها را شکل می دهد. در واقع رنگ قادر است احساسات و حالت ها را تغییر بدهد، فضاهای ویژه ای را به وجود بیاورد و در آرام بخشی موثر باشد. زندگی خودتان را با رنگ ها جذاب و شاد کنید تا زندگی سرشار از انرژی داشته باشید. نما فقط نقش محافظت ندارد و مانند لباس معرف شخصیت شناخته می گردد طوری که با دیدن آن به نوع شخصیت افراد پی می برید.

از چه رنگ هایی در نمای بیرونی ساختمان می توان استفاده کرد؟

برای رنگ کردن نمای خارجی ساختمان باید نکات و اصولی را رعایت کنید. مثلا جایی که خانه شما واقع شده، آب و هوای آن، نوع رنگ و … که سلیقه خودتان نیز در آن دخالت دارد.

سلیقه شخصی خود برای این کار استفاده می نمایند در صورتی که اگر از بازی رنگ ها آگاهی کافی را نداشته باشند با مسائل عمده ای روبرو خواهند شد. در کشور ما اغلب اوقات افراد رنگ های همگان پسند را انتخاب می نمایند که از تنوع کمتری برخوردار است. و در گذشته رنگ های سفید، طوسی، استخوانی و آبی بیشترین امتخاب را در رنگ آمیزی ساختمان در کشور داشته اند، ولی در سال های اخیر رنگ های صورتی، قرمز، زرد و نارنجی نیز استفاده می شوند. همانطور که رنگ لباس ها تغییر نموده اند، رنگ نمای ساختمان ها نیز تغییر نموده اند. بیشتر از چند رنگ در کنار هم استفاده می گردد تا هماهنگی یا تضادش باعث جلب توجه گردد.

در زیر چند نمونه از رنگ های نمای ساختمان ها آورده شده است:

رنگ روشن و سقف تیره در نما

استفاده کردن از رنگ های روشن مانند سفید، زرد یا نارنجی بسیار روشن می توانند گزینه های مناسبی برای ساختمان هایی که در فضاهای باز قرار دارند باشند. این ساختمان ها به طور عجیبی در فضای اطراف می توانند خودنمایی نمایند و استفاده کردن از سقف های تیره­ نسبت به بدنه باعث می گردد که این تضاد رنگ به زیبایی و چهره­ کلاسیک خانه یاری می نماید.

دیوار و سقف یک رنگ

برخی از افراد علاقه ندارند از رنگ های متضاد استفاده نمایند و خانه ساده و ملایم تر را بیشتر می پسندند. شما می توانید سقف و دیوار خانه را یک رنگ داشته باشید. یک رنگ ملایم مانند بژ را انتخاب کنید که آرامش بیشتری به خانه شما دهد.

آبی روشن

با رنگ آبی روشن و ترکیبش با رنگ های دیگر می­توانید فضایی ایده آل و آرام بخش ایجاد کنید.

قرمز یا آجر

رنگ قرمز و آجری، رنگ های تیره ای هستند که چهره ه­ای مختلف به خانه شما می­بخشند. برای زیبا شدن این ترکیب می توانید در کنار این رنگ ها، از رنگ سفید بهره ببرید تا نمای ساختمان شما ترکیبی زیبا داشته باشد.

سبز

سبز از رنگ­هایی است که کمتر در نمای ساختمان دیده اید ولی اگر از ترکیب مناسب استفاده گردد، نمای طبیعی در فضا ایجاد می نماید که بسیار زیبا خواهد بود.

در این مقاله اطلاعات مختصری از نمای خارجی ساختمان و اهمیت آن بیان کردیم همچنین رنگ های مورد استفاده را به طور مختصر شرح دادیم تا با رعایت نکات بتوانید ساختمانی زیبا بسازید.

منبع: هومینگ
انتشار: 1 مهر 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 1398

به "جذاب شدن فضای شهری با استفاده از خانه هایی رنگی و جذاب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جذاب شدن فضای شهری با استفاده از خانه هایی رنگی و جذاب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید