تور روسیه ارزان: جذابیت های دریاچه بایکال روسیه و شناخت بیشتر این منطقه شگفت انگیز

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، با توجه به اینکه دنیا امروزه متاثر از مدرنیته است خیلی از جاذبه های طبیعی در نقاط مختلف دنیا هستند آرامش زیادی را به انسان منتقل می نمایند خیلی از گردشگران برای دور شدن از هیاهوی زندگی مدرن امروزه خود را به سمتی از جاذبه های طبیعی می کشانند بنابراین می توان گفت جاذبه های طبیعی یکی از پرطرفدارترین جاذبه ها در دنیا هستند که در اینجا با یکی از زیباترین آن ها آشنا خواهید شد. دریاچه بایکال که یکی از دریاچه های زیبا در روسیه است و به عنوان بزرگ ترین دریاچه دنیا شناخته می گردد که بخش مهمی از آب های شیرین دنیا را تامین می نماید. این دریاچه به عنوان هفتمین دریاچه بزرگ دنیا شناخته می گردد که در سیبری واقع شده است. این جاذبه طبیعی یکی از جاذبه های مهمی است که در تورهای روسیه گردی از آن بازدید می گردد و علاقه مندان و گردشگران زیادی نیز دارد این دریاچه دارای زیبایی های فوق العاده ای است و عمیق ترین دریاچه آب شیرین دنیا است پوشش گیاهی و جانوری ارزنده در این دریاچه موجب شده است تا به عنوان یکی از جاذبه های توریستی در روسیه شناخته گردد.

تور روسیه ارزان: جذابیت های دریاچه بایکال روسیه و شناخت بیشتر این منطقه شگفت انگیز

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی روسیه گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

دریاچه بایکال روسیه:

این دریاچه یکی از مهم ترین دریاچه های دنیا است که دارای ویژگی های مهمی است از مهم ترین امتیازات این دریاچه می توان به عمق آن اشاره کرد عمق این دریاچه 1500 متر است و همانطور که اشاره شد یکی از منابع مهم تامین آب های شیرین است این دریاچه بخش مهمی از آب های شیرین دنیا را تامین می نماید که از این حیث دارای اهمیت است و شناخته شده می باشد. طبق تحقیقات این دریاچه 20 درصد از آب های شیرین دنیا را به تنهایی تامین نموده است با این وجود به خوبی به عظمت این دریاچه پی می برید این دریاچه حدود 25 میلیون سال پیش ایجاد شده است و یکی از قدیمی ترین کانال های دنیا است.

پوشش گیاهی گیاهی و جانوری دریاچه:

یکی از مهم ترین ویژگی های دریاچه بایکال برخورداری از پوشش گیاهی و جانوری ارزنده است در اطراف این دریاچه بیش از 2600 گونه گیاهان متنوع وجود دارند 70 درضد این گیاهان بومی هستند و تحقیقات زیادی بر روی این گیاهان صورت گرفته است از این رو این منطقه از جهت زیست شناسی و گیاه شناسی دارای ارزش زیادی است بعضی از این گونه های گیاهی بسیار نادر هستند. از سوی دیگر می توان به تنوع جانوری در این نواحی اشاره کرد فک های آب شیرین گونه هایی از این جانوران نادر هستند روباه، امول، ماهی آزاد، گوزن، خرس و … از دیگر گونه های جانوری هستند که در این منطقه یافت می شوند.

گونه های مختلفی از جانوران که در این منطقه ها یافت می شوند از جانوران نادر هستند و جزو حیوانات بومی این منطقه به شمار می آیند این دریاچه به علت برخورداری از تنوع گیاهی و جانوری خود از اهمیت زیادی برخوردار است و دارای جذابیت های زیادی می باشد آب های این دریاچه که زلال هستند مکان بسیار مناسبی برای رشد این جانوران و گیاهان می باشند به علت شفاف بودن آب های این منطقه شما می توانید به راحتی جانوران و گیاهان زیر آب را مشاهده کنید.

جذابیت های دریاچه در فصل زمستان:

با فرا رسیدن فصل زمستان دریاچه بایکال از جذابیت های بیشتری نیز برخوردار می گردد و طبیعت آن تماشای تر می گردد به ویژه زمانی که سطح این دریاچه یخ می بندد به علت سرمای زیادی که در این منطقه ها حاکم است قطر یخ های آن به 2 متر می رسد وزن این یخ ها نیز بسیار زیاد است و وزنی بالغ بر 15 تن دارند. این دریاچه یکی از زیباترین مکان های تماشای روسیه است و شما در سفر خود به این منطقه با تورهای مسافرتی حتما از زیبایی های این دریاچه نیز تماشا می کنید.

ویژگی های دریاچه:

این دریاچه تماشای در مقاسیه با مهم ترین دریاچه های دنیا دارای ویژگی ها و امتیازات زیادی است این دریاچه از عمیق ترین و بزرگ ترین دریاچه های آب شیرین است و همانطور که در بالا به آن اشاره شد بخش مهمی از آب های شیرین دنیا را تامین می نماید. این دریاچه تماشای در شمار دریاچه های مهمی همچون خزر، دریاچه های آمریکا، دریاچه تانگانیا، دریاچه بالخاش، دریاچه آرال، دریاچه بایکال و … قرار گرفته است و از زیبایی های بی شماری برخوردار می باشد.

    • فروافتادگی های زمینی
    • شفافیت و درخشندگی آب ها
    • این دریاچه یکی از عجایب هفت گانه است
    • نشل ماهی های امول و جلبک ها در این دریاچه در حال انقراض است

نگاهی به برترین تماشای های روسیه و این دریاچه زیبا می تواند اطلاعات گردشگری مهمی را درباره این قطب گردشگری در اختیار گردشگران قرار دهد نایحه سیبری همین نواحی یخ زده دریاچه هستند آب این دریاچه در فصل سرما و با یخ زدن همچون شیشه هایی شفاف می گردد که به راحتی می توانید زندگی جانوری زیر آن را مشاهده کنید و این یکی از جذابیت های بی نظیر این دریاچه به شمار می آید.

منبع: دیجیاتور
انتشار: 11 مرداد 1401 بروزرسانی: 11 مرداد 1401 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 2368

به "تور روسیه ارزان: جذابیت های دریاچه بایکال روسیه و شناخت بیشتر این منطقه شگفت انگیز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور روسیه ارزان: جذابیت های دریاچه بایکال روسیه و شناخت بیشتر این منطقه شگفت انگیز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید