تفاهم نامه همکاری های مشترک درمانی، پژوهشی و آموزشی

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، پژوهشگاه رویان (مرکز تحقیقات علوم سلولی و مرکز تحقیقات پزشکی فراوری مثل جهاد دانشگاهی) و بیمارستان توانبخشی رفیده وابسته به دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، تفاهم نامه همکاری های مشترک درمانی، پژوهشی و آموزشی منعقد کردند.

تفاهم نامه همکاری های مشترک درمانی، پژوهشی و آموزشی

به گزارش خبرنگاران، براساس این تفاهم نامه که بین معاونت درمان پژوهشگاه رویان و رئیس بیمارستان توانبخشی رفیده امضاء شد، طرفین با هدف هم افزائی، در زمینه های آموزشی، پژوهشی و درمانی، همکاری های مشترک خواهند داشت.

امضای این تفاهم نامه که به مدت سه سال اعتبار دارد، همکاری های مشترک در زمینه اجرای طرح های پژوهشی مورد علاقه طرفین، اجرای دوره های آموزشی رسمی کوتاه مدت با عنایت به ظرفیت ها و توانایی های طرفین، برگزاری سمینارها، سمپزیوم ها و کنگره های مشترک، افزایش سطح علمی اعضاء هیأت علمی و کارشناسان هر دو مجموعه با بهره مندی از ظرفیت های طرف مقابل، کاربردی کردن نتایج پژوهش ها و انتشار مقالات علمی مشترک که نتیجه انجام طرح های تحقیقاتی مشترک بوده با رعایت حقوق معنوی طرفین را امکان پذیر نموده است.

فراهم کردن امکانات لازم اعم از نیروی انسانی، تجهیزات و فضای فیزیکی جهت انجام طرح های تحققیقاتی مشترک، تقبل پرداخت هزینه های خرید مواد تحقیقاتی و هزینه های پرسنلی طرح های تحقیقاتی براساس قرارداد منعقده برای هر طرح، مشارکت در نگارش و انتشار مقالات حاصل از طرح های تحقیقاتی در مجلات معتبر داخلی و خارجی و مشارکت در اجرای برنامه های آموزشی مصوب طرفین اعم از فضا، تجهیزات و نیروی انسانی از جمله تعهدات پژوهشگاه رویان در مقابل بیمارستان توانبخشی رفیده است.

همچنین براساس این تفاهم نامه، بیمارستان توانبخشی رفیده در زمینه هایی چون پذیرش بیماران معرفی گردیده از پژوهشگاه جهت انجام خدمات درمانی، مشارکت در نگارش مقالات و انتشار نتایج طرح های تحقیقاتی مشترک، مشارکت در تأمین هزینه های طرح های تحقیقاتی که پروپوزال و قرارداد منعقده مربوط به بیمارستان می شوند و مشارکت لازم در اجرای برنامه های آموزشی که طبق توافق طرفین برگزار می گردد، تعهداتی خواهد داشت.

مسئولان موسسه رویان پیش از انعقاد این تفاهم، از بیمارستان توانبخشی رفیده دیدن کردند و دکتر فریدون لایقی فوق تخصص جراحی دست و اعصاب محیطی دست، دانشیار دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی و رئیس بیمارستان توانبخشی رفیده در این نشست مشترک، ضمن تشریح اهداف و چشم انداز بیمارستان رفیده، پیشنهاد انجام پژوهش مشترک در خصوص اعصاب محیطی را به محققان پژوهشگاه رویان ارائه داد که در زمینه فراوری سلول، مورد استقبال مسئولان رویان نهاده شد.

دکتر امیر حسین کهلایی عضو هیات علمی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی و معاون پژوهشی بیمارستان توانبخشی رفیده نیز در این نشست اظهار امیدواری کرد که با پیش بینی دقیق ظرفیت ها و پیش نیازهای این همکاری، در مرحله اجرا دچار مشکل نگردیده و حداکثر بازدهی حاصل گردد.

وی همچنین متذکر شد: با مطالعه و آنالیز دقیق زمینه های علمی موجود، همکاری های پژوهشی و درمانی در حیطه های مشترک به نحوی انجام گردد که در چارچوب اولویت های بیمارستان و رسالت های تعریف گردیده آن قرار بگیرد.

طبق اعلام روابط عمومی، بیمارستان توانبخشی رفیده، تنها بیمارستان تخصصی توانبخشی دانشگاهی کشور است که تحت پوشش دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی فعالیت می نماید و انواع خدمات توانبخشی را به صورت تیمی و کاملا تخصصی زیر نظر اعضای هیات علمی و متخصصان مجرب، به بیماران و نیازمندان ارائه می دهد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 11 بهمن 1397 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 143

به "تفاهم نامه همکاری های مشترک درمانی، پژوهشی و آموزشی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تفاهم نامه همکاری های مشترک درمانی، پژوهشی و آموزشی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید