تعطیلی موقت فرودگاه بین المللی جزیره بالی در پی فوران آتشفشان آگونگ

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، فرودگاه بین المللی و داخلی جزیره بالی واقع در کشور اندونزی تحت تاثیر دودهای غلیظ حاصل از فوران آتشفشان، تمامی پروازهای خود به مبدا یا مقصد این جزیره را لغو نموده است.

تعطیلی موقت فرودگاه بین المللی جزیره بالی در پی فوران آتشفشان آگونگ

برای دیدن زیباترین جزیره اندونزی با تور بالی همراه شوید.

به نقل از وب سایت Russia Today ، احتمال فوران آتشفشان کوه آگونگ در جزیره بالی اندونزی، امروز دوشنبه 6 آذر ماه 96 باعث شد که مقامات و مسئولان اندونزی به تمامی ساکنین و مسافران هشدار دهند که هر چه سریع تر این جزیره را ترک نمایند؛ چرا که محتمل است این جزیره شاهد یکی از بزرگ ترین فوران های آتشفشانی در سال های اخیر باشد.

بنابر اعلام مقامات رسمی، 100 هزار نفر باید این جزیره و مناطق تحت تاثیر کوه آتشفشانی آگونگ را ترک نمایند. این در حالی است که تاکنون تنها 40 هزار نفر این جزیره را ترک نموده اند.

کوه آتشفشانی آگونگ در شرق جزیره بالی واقع شده است.

این کوه بیش از 3000 متر ارتفاع داشته و آخرین فوران آتشفشان آن به سال 1963 میلادی باز می گردد که در آن حداقل 1000 نفر کشته شدند و چندین روستا نیز به طور کلی از بین رفت.

جزیره بالی یکی از مناطق توریستی جنوب شرقی آسیا به شمار می رود که در سال گذشته بالغ بر 5 میلیون جهانگرد و توریست از این جزیره بازدید نموده اند.

هزاران مسافر و توریست در پی فوران کوه آتشفشان در نزدیکی جزیره بالی اندونزی، در فرودگاه های این جزیره گیر افتاده اند و برای بازگشت به مقاصد خود با مشکل و اختلال روبه رو شده اند.

مقامات این جزیره خطاب به ساکنین و مسافران جزیره بالی اعلام نموده اند که باید خانه های خود را هرچه سریع تر ترک نمایند.

به دنبال افزایش دودهای غلیظ حاصل از آغاز فوران کوه آتشفشان آگونگ، مقامات مربوطه و مسئولان تمامی پروازهایی که به مبدا یا مقصد این جزیره بودند را لغو نموده اند.

هرچند که فعالیت های توریستی در جزیره بالی از ماه سپتامبر امسال میلادی به دلیل لرزش های این کوه آتشفشان و احتمال دوباره فوران آن، مختل شده بود.

برآورد شده است که پرواز بالغ بر 59 هزار مسافر و توریست در فرودگاه بین المللی نگورارای در روز دوشنبه صبح لغو شده است و مسافران و توریست های بسیاری در پی تشدید دودهای حاصل از فوران کوه آتشفشانی و هشدارهای پی در پی مقامات مسئول، از گیر افتادن در این جزیره بسیار ابراز نگرانی نموده اند.

طبق گزارش های منتشر شده، بسیاری از آن ها به منظور ترک سریع تر جزیره در فرودگاه چادر زده اند.

مقامات و مسئولان مربوطه، علت لغو تمامی پروازهای فرودگاه این جزیره را دودهای غلیظ حاصل از فوران آتشفشان توصیف نموده اند و در تشریح این موضوع بیان نموده اند که این دودها موجب ایجاد مشکل برای موتور هواپیما می گردد و پرواز در این وضعیت، بسیار خطرآفرین است و طبق قوانین بین المللی، اجازه پرواز به هواپیماها داده نمی گردد.

منبع: کجارو / خبرگزاری ایسنا
انتشار: 13 آبان 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 750

به "تعطیلی موقت فرودگاه بین المللی جزیره بالی در پی فوران آتشفشان آگونگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعطیلی موقت فرودگاه بین المللی جزیره بالی در پی فوران آتشفشان آگونگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید