تظاهرات یونانی ها پس از نشست وزرای اقتصاد یورو

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، خبرنگاران : هزاران نفر از مردم یونان در اعتراض به سیاستهای دولت و بیکاری ناشی از طرح ریاضت مالی تظاهرات گسترده ای برپا کردند.

تظاهرات یونانی ها پس از نشست وزرای اقتصاد یورو

سفر با تور یونان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از پرس تی وی، هزاران نفر از کارگران و دیگر اقشار یونانی روز گذشته بلافاصله پس از نشست وزرای اقتصاد منطقه یورو و مقامات صندوق بین المللی پول، در اعتراض به گسترش بیکاری و تعدیل نیرو در ادارات دولتی به پیشنهاد مقامات اروپایی در پایتخت این کشور تظاهرات گسترده ای بر پا کردند.

وزرای اقتصاد منطقه یورو و مقامات صندوق بین المللی پول در سومین نشست خود در طول سه هفته و پس از 12 ساعت مذاکره، دیروز توافق کردند که بدهی های یونان را تا 40 میلیارد یورو (52 میلیارد دلار) کاهش بدهد که زمینه وام میلیارد یورو است.

بنا براین گزارش، توافق سران اتحادیه اروپا و صندوق بین المللی پول برای کاهش بدهی های یونان نه تنها از اعتراض کارگران به شرایط موجود جلوگیری نکرد بلکه آنها را خشمگین تر نیز نموده است.

یکی از کارگران شهرداری که در بین معترضان بود، گفت: این وام ها در جیب هیچ کارگری نمی رود بلکه به صورت بهره به جیب بانکها و آنهایی بر می شود که پول را قرض داده اند، بنابراین به ما ربطی ندارد.

نیروهای پلیس یونان نیز برای کنترل اوضاع در خیابان ها حضور داشتند.

یونان در پنجمین سالی است که رکود مالی را تجربه می نماید. این کشور در کانون بحران بدهی منطقه یورو قرار گرفته است و اقدامات سختگیرانه دولت درباره طرح ریاضت مالی نیز حدود نیم میلیون نفر را از کار بیکار نموده است.

در حال حاضر از هر پنج کارگر یونانی یک نفر بیکار شده است، موقعیت بانک ها بسیار متزلزل است و حقوق بازنشستگی مردم تا 40 درصد کاهش یافته است. بیش از نیمی از جوانان یونانی نیز بیکار شده اند.

منبع: تسنیم
انتشار: 14 شهریور 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 557

به "تظاهرات یونانی ها پس از نشست وزرای اقتصاد یورو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تظاهرات یونانی ها پس از نشست وزرای اقتصاد یورو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید