تصاحب 18 درصد از بازار کشور توسط پروتزهای زانو و لگن شرکتی دانش بنیان

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، یک شرکت دانش بنیان فراوریکننده پروتز مفصل زانو و لگن با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی و استفاده از تسهیلات فراوری صنعتی پیروز به تصاحب 18 درصد از سهم بازار این محصول در ایران شد.

تصاحب 18 درصد از بازار کشور توسط پروتزهای زانو و لگن شرکتی دانش بنیان

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی،هادی جواهری مدیرعامل شرکت خدمات پزشکی دوستان نیک در خصوص محصولات این شرکت گفت: انتقال دانش و فناوری فراوری کاشتنی های ارتوپدی و توسعه صنایع مرتبط یکی از اهداف شرکت است. شرکت ما تحت لیسانس شرکت مدکتای سوئیس (Medacta) اولین فراوریکننده مفاصل زانو و ران در ایران است. این محصول با نمونه هایی که به استخوان پیچ می شوند متفاوت است؛ به این شکل که پزشک بافت استخوانی را بریده و خارج می نماید و مفصل های فراوریی ما را جایگزین می نماید. در حال حاضر سه محصول مفصل زانو، مفصل لگن و بای پولار (نیمه مفصل لگن) عمده ترین فراوریات ما را تشکیل می دهد. البته محصولات دیگری نیز فراوری می کنیم که به دلیل تقاضای کم بازار نسبت به این محصولات، در تعداد محدود فراوری می گردد.

جواهری در خصوص سهم بازار و میزان ظرفیت فراوری این محصول نیز شرح داد و گفت: احتیاج بازار به میزان حمایت دولت از عمل های ارتوپدی در بیمارستان های دولتی بستگی دارد، به عنوان مثال در زمان اجرای طرح سلامت و افزایش حمایت دولت میزان تقاضا برای اینگونه عمل ها نیز افزایش یافت و به همان میزان تقاضای بیشتری برای محصولات ما وجود داشت، اما در امسال میزان تقاضا نصف شده بود و نزدیک به 22 هزار عمل زانو و همین مقدار عمل لگن و حدود 70 هزار عمل بای پولار در کشور داشتیم که ما نزدیک به 18 درصد از این بازار را تامین کردیم.

مدیرعامل شرکت خدمات پزشکی دوستان نیک در خصوص طرح توسعه ای و افزایش ظرفیت فراوری در این شرکت نیز اعلام نمود: تا سرانجام امسال، 75 درصد افزایش فروش را ثبت خواهیم کرد و در سال آینده نیز می توانیم با توان کنونی شرکت، میزان فروش را تا 120 درصد افزایش دهیم. با وجود اینکه برای تصاحب سهم 50 درصدی بازار هدف گذاری کردیم اما به طور حتم 35 درصد از بازار را در سال آینده در اختیار می گیریم.

وی در خصوص برنامه های صادراتی این شرکت نیز گفت: هنوز پیروز به اخذ مجور فروش در اروپا یا CE نشدیم و در کوشش هستیم در کوتاه ترین زمان ممکن این مجوز را دریافت کنیم تا امکان صادرات این محصول به اروپا را نیز داشته باشیم. البته تمامی تست های آزمایشگاهی مورد احتیاج برای اخذ این مجوز صورت گرفته و اقدامات آن در حال اجرا است.

جواهری در خصوص برنامه آینده شرکت نیز گفت: زمینی را در پارک علم و فناوری سرزمین ایرانیان گرفتیم و در نظر داریم که کارخانه جدید خود را در این محل احداث کنیم. در حال برنامه ریزی برای خرید تجهیزات و طراحی کارخانه هستیم و برای تامین 100 درصدی احتیاج کشور و امکان صادرات نیز برنامه ریزی نموده ایم.

مدیرعامل شرکت خدمات پزشکی دوستان نیک در خصوص استفاده این شرکت از تسهیلات فراوری صنعتیصندوق نوآوری و شکوفایینیز توضیح داد: برای فراوری مفصل زانوی جدید از صندوق نوآوری و شکوفایی تقاضای تسهیلات کردیم که 12 میلیارد تومان مصوب شد و تا به امروز 8 میلیاردآن رادریافت نموده ایم. این مبلغ برای خرید مواد اولیه و واردات دستگاه های مورد احتیاج استفاده شده است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 16 تیر 1400 بروزرسانی: 16 تیر 1400 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 1947

به "تصاحب 18 درصد از بازار کشور توسط پروتزهای زانو و لگن شرکتی دانش بنیان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصاحب 18 درصد از بازار کشور توسط پروتزهای زانو و لگن شرکتی دانش بنیان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید