تامین دارو باید در اولویت قرار گیرد

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، به گزارش خبرنگاران، علی نوبخت اضافه کرد: انتظارمان از سازمان بیمه سلامت این است که به مردم اطمینان دهد در زمان بیماری سازمانی وجود دارد که پشت و پناه آنهاست و در قبال هزینه ها که در همه جای جهان درمان گرایانه است، آنها را محفوظ می نماید.

تامین دارو باید در اولویت قرار گیرد

وی با بیان اینکه باید به مردم اطمینان بخشیم که در زمان بیماری در عمل در کنار آنها هستیم، اضافه نمود: در قانون پیش بینی گردیده است که در زمان بستری بیمار تنها 10 درصد و بیمه 90 درصد فرانشیز را پرداخت کند و مهمتر از همه اینکه تمام امکانات از جمله لوازم مصرفی و دارویی باید توسط بیمارستان تامین گردد تا بیمار هیچ نگرانی بابت درمان نداشته باشد.

نوبخت ادامه داد: برای گردش کار بهتر چرخ بیمه سلامت با انتقال این سازمان به وزارت بهداشت موافقت کردیم که خوشبختانه تاکنون عملکرد مثبتی داشته است.

وی با اشاره به اینکه دولت و سازمان برنامه و بودجه یاری قابل توجهی در تامین منابع سازمان بیمه سلامت ایران داشته اند، گفت: بیمه سلامت ایران تنها سازمانی است که تا آخر شهریور 97، 45 درصد بودجه خود را به صورت نقدی دریافت نموده و علاوه بر این 3 هزار میلیارد تومان نیز از طریق اوراق به این سازمان اختصاص داده گردیده است تا بدهی و مطالبات مراکز درمانی را به موقع پرداخت کند.

نوبخت با تاکید بر اینکه با توجه به اهمیت بحث دارو انتظارمان از این سازمان این است که بخش قابل توجهی از منابع را به شرکت های فراوری و پخش دارو و داروخانه ها اختصاص دهد، اضافه نمود: نباید وقفه ای در فراوری و پخش دارو صورت گیرد تا بیماران با مسئله ای در تهیه دارو روبرو نشوند.

وی با اشاره به اینکه چرخه دارو هنوز سیراب نگردیده است، گفت: بیمه و سازمان غذا و دارو باید در این زمینه نظارت جدی داشته باشند و دارو را در اولویت قرار دهند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: جامعه پزشکی و نظام پزشکی در ابعاد نظارت و به خصوص برنامه های علمی می توانند به سازمان های بیمه گر یاری نمایند. از اینکه سازمان بیمه سلامت طبق قانون اقدامات مثبتی را انجام داده باید تشکر کنم که باید سایر موارد مشخص گردیده در قانون را نیز اجرا نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 فروردین 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 228

به "تامین دارو باید در اولویت قرار گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تامین دارو باید در اولویت قرار گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید