برگزاری نشست هم اندیشی مدیران میراث فرهنگی و منابع طبیعی بوشهر

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، نشست هم اندیشی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر با مدیرکل منابع طبیعی استان برگزار گردید.

برگزاری نشست هم اندیشی مدیران میراث فرهنگی و منابع طبیعی بوشهر

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر، ناصر امیرزاده مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در این نشست گفت: بخش گردشگری هر استان فقط مختص به یک اداره و سازمان نیست و همه ادارات به نوعی در آن سهیم هستند و اگر این همکاری ها و تعاملات بهتر صورت پذیرد نفع عمومی در پی خواهد داشت.

امیرزاده اضافه نمود: برای تعامل بیشتر در این زمینه ما کمیته های مختلفی را با حضور معاونان و کارشناسان تشکیل داده ایم که یکی از این کمیته ها، کمیته طبیعت گردی است که می توانیم در این کمیته هم راهکارهای خوبی در زمینه اکوتوریسم ارائه دهیم و هم طرح های گردشگری را بهتر و موثرتر آنالیز کنیم.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: ما در بخش منابع طبیعی ظرفیت های بالایی در بخش گردشگری داریم که با تعامل سازنده می توانیم ظرفیت ها را بهتر شناسایی و در کمیته های مختلف آنالیز و ارائه طرح کنیم.

امیرزاده ادامه داد: یکی از جاذبه های گردشگری وجود جنگل هاست که استان بوشهر با توجه به نوع اقلیمی که دارد پوشش گیاهی خاصی دارد که در حال ثبت برخی از این درختان با قدمت و خاص هستیم.

او گفت: در استان بوشهر چشمه ها، رودخانه ها، جنگل ها و طبیعتی است که همه اینها می توانند به عنوان یک جاذبه گردشگری معرفی گردد و این معرفی در قالب همکاری سازمان ها و ادارات می تواند صورت پذیرد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بوشهر در خاتمه با اشاره به تورلیدرها گفت: یکی از نقاط قوت در رونق صنعت گردشگری تورلیدرهایی هستند که امروز تعداد آنها رو به افزایش است و این نشان از علاقمند شدن مردم به گردشگری است.

همچنین مهاجری مدیر کل منابع طبیعی استان در این دیدار گفت: برخی از کشورهای جهان در بحث گردشگری برای خود برند سازی نموده اند و ما نیز در استان بوشهر باید از این الگوها بهره برداری کنیم.

مدیر منابع طبیعی بوشهر در ادامه گفت: این اداره کل در کنار اداره کل میراث فرهنگی خواهد بود زیرا با توسعه منابع طبیعی به دنبال آن توسعه صنعت گردشگری و ایجاد شغل های متعددی به وجود می آورد.

مهاجری اضافه نمود: برای توسعه صنعت گردشگری زیر ساخت هایی ایجاد نموده ایم که یکی از این زیر ساخت ها جنگل های دست کاشت است، ما از سرمایه گذاری در بخش های زیر ساختی که باعث رشد صنعت گردشگری گردد حمایت می کنیم و هم اکنون نیز در واگذاری برخی از زیر ساخت های گردشگری تأسیس گردیده اعلام آمادگی نموده ایم.

منبع: میراث آریا
انتشار: 20 فروردین 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 205

به "برگزاری نشست هم اندیشی مدیران میراث فرهنگی و منابع طبیعی بوشهر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری نشست هم اندیشی مدیران میراث فرهنگی و منابع طبیعی بوشهر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید