برگزاری دوره روانشناسی برای مربیان تیم های ملی کشتی

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، دبیر فدراسیون پزشکی ورزشی از برگزاری دوره روانشناسی برای مربیان تیم های ملی کشتی در تمام رده های سنی در 6 آبان اطلاع داد.

برگزاری دوره روانشناسی برای مربیان تیم های ملی کشتی

دکتر تورج ملک محمدی در گفت وگو با خبرنگاران، اضافه کرد: چون مربیان تیم های ملی کشتی در تمام رده های سنی خود بهترین روانشناس برای کشتی گیران هستند و ارتباط نزدیکی با کشتی گیران دارند با همکاری انستیتو فدراسیون کشتی و فدراسیون پزشکی ورزشی قرار است نخستین دوره روانشناسی برای مربیان تیم های ملی کشتی سراسر کشور در بخش زنان و مردان را 6 آبان به مدت یک روز در فدراسیون پزشکی ورزشی برگزار کنیم. البته تا به الان نزدیک به 70 مربی برای حضور در این کلاس ثبت نام کردند و ما امیدواریم با برگزاری این دوره بتوانیم در ارتقای سطح علمی مربیان از نظر مهارت های روانی تاثیر مثبتی بگذاریم.

وی گفت: چون مربیان تیم ملی شرایط کشتی گیران را از نظر روانی بهتر درک می نمایند، به این نتیجه رسیدیم که به جای بهره دریافت از حضور روانشناسان در کنار کشتی گیران، مربیان تیم های ملی را در تمام رده های سنی تحت آموزش مهارت های روانی قرار دهیم تا در کنار آماده سازی کشتی گیران از نظر تکنیک و تاکتیک، از نظر روانی نیز آنها را آماده نمایند. قطعا برگزاری چنین آموزش هایی برای مربیان تیم های ملی سبب می گردد تا دانش خود را در تمرینات به درستی به کشتی گیران انتقال دهند و آنها را برای مسابقات حساس و مهم آماده نمایند.

ملک محمدی گفت: بعد از برگزاری این دوره با حضور 4 نفر از اساتید برجسته و بنام روانشناسی و شناسایی مربیان تیم های ملی واجد شرایط، برای یادگیری بیشتر مهارت های روانی بنا داریم یک دوره تخصصی تر برای مربیان تیم های ملی برگزار کنیم تا دانش مربیان را نسبت به آموزش مهارتهای روانی ارتقاء دهیم. قطعا مربیان بهتر می توانند در کنار آموزش مهارت های تکنیکی و تاکتیکی، مهارت های روانی را نیز به کشتی گیران انتقال دهند.

وی در خاتمه گفت: به جز کشتی در سایر رشته ها نیز تصمیم داریم دوره روانشناسی برای مربیان تیم های ملی برگزار کنیم که در این زمینه تاکنون چند فدراسیون آمادگی خود را برای برپایی دوره روانشناسی اعلام کردند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 فروردین 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 192

به "برگزاری دوره روانشناسی برای مربیان تیم های ملی کشتی" امتیاز دهید

1 کاربر به "برگزاری دوره روانشناسی برای مربیان تیم های ملی کشتی" امتیاز داده است | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری دوره روانشناسی برای مربیان تیم های ملی کشتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید