برندگان جایزه عکاسی حفاظت از دنیا (گزارش تصویری)

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، صندوق ویتلی که در واقع یک نهاد خیریه برای حفاظت از محیط زیست و جانوران در معرض خطر انقراض است یک مسابقه جهانی برگزار کرد و برگزیدگان این مسابقه تعیین شدند.

برندگان جایزه عکاسی حفاظت از دنیا (گزارش تصویری)

به گزارش خبرنگاران ، عکس های یک عکاس در این مسابقه به عنوان گزارش مستندی در رابطه با گونه های در حال انقراض مورد توجه قرار گرفته است.

پائولا کهببو با روش پیشگامانه خود در حفاظت از حیات وحش کنیا ، جایزه طلایی از صندوق ویتلی طبیعت (WFN) دریافت نموده است.

اما سایر عکس های این مسابقه نیز به توضیح زیر است؛ عکس هایی که جانوران در معرض انقراض در نقاط مختلف دنیا را نشان می دهد.

فیل ها با وجودی عظیمی جثه از مظلوم ترین گونه های در خطر هستند. آنها هر چند گاهی اوقات رم می نمایند اما مظلومیت و ترس از چشمان آنها شاخص است. این عکس از دسته ای فیل در کنیا گرفته شده است.

یوزها نیز با وجود اینکه جانوری درنده خو هستند اما از آن دست حیوانات مورد ظلم قرار دارند. آنها نیز در خطر شکار قاچاقچیان قرار گرفته اند. این پلنگ از ترس حضور یک عکاس به بالای یک درخت پناه برده است.

شاخ زمینی جنوبی پرنده ای با عمر طولانی و جثه عظیم است که از نظر فرهنگی به عنوان آورنده باران ارزیابی می گردد. اکنون در جنوب آفریقا در معرض خطر هستند و 70 درصد جمعیت آن از بین رفته است.

لاکپشت ها نیز به شدت در خطر انقراض قرار دارند و شکارچیان آنها را به هر جایی می برند؛ از جمله مدارس. این لاکپشت عظیم باید در اعماق آب باشد نه حوضچه ای کوچک در مدرسه ای در نایروبی.

خفاش دم گرد کوتاه مدت 45 سال بود که در طبیعت دیده نمی شد. تصور می شد که فقط در کامرون و بیوکو زندگی می نماید اما در جنوب نیجریه یافت شد. این نوع خفاش نیز به شدت در معرض انقراض قرار گرفته است.

شاهین های آمور عظیمترین صیادان مهاجر در دنیا هستند. آنها پس از پرورش در جنوب شرقی سیبری و شمال چین ، در جمعیت های میلیونی به سراسر هند مهاجرت می نمایند. ورود آنها همزمان با ظهور موریانه های پرنده است. شاهین ها از حشرات تغذیه می نمایند. این پرنده گاه تا جهت 13 هزار مایلی را مهاجرت می نماید. شکار این پرنده به شدت مرسوم شده است. سالیانه هزاران قطعه از این جانور رو به انقراض شکار می گردد.

تصویری فوق العاده از یک دلفین و بچه اش. اینجا گلوگاه لاهیل در دریای آتلانتیک است. بر طبق سرشماری فقط 600 تا از این دلفین ها باقی مانده است. آنها از سوی صیادان و ماهیگیران مدام شکار می شوند.

استپ پاتاگونیان در جنوب آرژانتین. صنایع استخراج ناپایدار مانند استخراج معادن و اکتشافات پتروشیمی منجر به آلودگی شدید در این منطقه شده است و جمعیت غازها و اردک های وحشی را تقریبا از بین برده است ضمن اینکه شکار آنها نیز ادامه دارد. جانورشناسان پیش بینی می نمایند تا دو سال دیگر هیچ غازی در این منطقه وجود نداشته باشد.

این پستاندار خرطوم دار در آمریکای جنوبی زندگی می نماید و به شدت در معرض انقراض قرار گرفته است. از تایپرها به عنوان فسیل زنده یاد می گردد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 4 تیر 1400 بروزرسانی: 4 تیر 1400 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 1927

به "برندگان جایزه عکاسی حفاظت از دنیا (گزارش تصویری)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برندگان جایزه عکاسی حفاظت از دنیا (گزارش تصویری)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید