برج سیدنی، بلندترین سازه شهر، عکس

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، برج سیدنی بلندترین سازه شهر به تعداد رفته و یکی از اعضای فدراسیون برج های عظیم دنیا است. برج سیدنی در منطقه تجاری مرکزی سیدنی واقع شده است و عموم مردم می توانند از آن بازدید نمایند. این ساختمان به وسیله معماری استرالیایی به نام دونالد کرون (Donald Crone) طراحی شد و تا قبل از آن حد ارتفاع سیدنی 279 متر بود تا امنیت کشتی های پرنده به خطر نیفتد. در سال 2009 برای بعضی امور نوسازی پایین ساختمان بسته شد. این پروژه شامل پیوند دادن مرکز خرید به ورودی های دیگر و ارتقاع کل قسمت ها می شد.

برج سیدنی، بلندترین سازه شهر، عکس

با تور ارزان استرالیا از بزرگترین کشور قاره اقیانوسیه دیدن کنید و شهرهای زیبای ملبورن و سیدنی استرالیا را ببینید.

تراس دیدنی شهر

آسانسورهای پر سرعتی برای برج سیدنی در نظر گرفته شده اند که در کمتر از 40 ثانیه بازدیدنمایندگان را به قسمت گردان طبقه هشتم می برند. این طبقه گردان که به سبد طلایی هم معروفیت دارد یک تراس دیدنی شهر، کافه و دو رستوران دارد. از تراس بسته آن می توانید نماهایی 360 درجه از سیدنی را در ارتفاع 250 متری دیدن کنید.

اگر شجاعت کافی دارید، یک گذرگاه شیشه ای روباز به نام اسکای واک در ارتفاع 268 متری هم وجود دارد که می توانید روی آن قدم بزنید! اگر در تورها شرکت کنید، نقاط برجسته شهر که از بالای برج قابل رویت هستند معرفی شده و در روزهای صاف و آفتابی می توانید تا 55 کیلومتر دورتر را ببینید.

تاریخچه برج سیدنی

برج سیدنی نقطه اوج پروژه سنتر پوینت بود که در سال 1970 با ساخت یک مرکز خرید در قلب منطقه تجاری سیدنی شروع گشت. در سال 1972 اولین مغازه های آن افتتاح شده و دو سال بعد هم ساختمانی که شامل اداره های گوناگون می شد به اتمام رسید. در همان سال ساخت و ساز بدنه بلند برج شروع شد. قسمت گردان را هم در پایین ساختند و بعد از پیشرفت بدنه آن را بالا بردند. بعد از یک فرایند 7 ساله، برج سیدنی بالاخره در سپتامبر سال 1981 به اسم برج سنتر پوینت رونمایی شد.

قدرت بنا

شاید سازه برج به نظر خیلی قوی و مستحکم نرسد اما در واقع آن را طوری طراحی نموده اند که می تواند زلزله های قوی و طوفان های شدید را تحمل کند. برج سیدنی با 56 کابل به وزن 7 تن پایدار شده است. اگر این کابل ها را از طول به هم متصل نمایند مسافت سیدنی تا نیوزلند را پوشش می دهند. بعلاوه از یک منبع آب 162,000 لیتری هم به اسم یک نگهدارنده بزرگ استفاده می گردد. دو ردیف جداگانه پلکان، خروج اضطراری ساختمان در زمان آتش سوزی را تشکیل می دهند.

نکات کلیدی درباره برج سیدنی

برج سیدنی بلندترین برج با تراس دیدنی شهر در نیمکره جنوبی است.

طبقه گردان گنجایش 960 نفر را دارد.

این طبقه دو رستوران، یک کافه و یک تراس دیدنی شهر دارد.

تراس مذکور در ارتفاع 250 متری از زمین است.

این برج 1504 پله دارد.

اسکای واک، یک گذرگاه شیشه ای در ارتفاع 260 متری بالای شهر است که می توان بر روی آن قدم زد.

برج هر روزه به جز کریسمس از ساعت 9 صبح تا 10:30 شب باز است.

منبع: گردشبان
انتشار: 23 تیر 1400 بروزرسانی: 23 تیر 1400 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 1960

به "برج سیدنی، بلندترین سازه شهر، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برج سیدنی، بلندترین سازه شهر، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید