انفجار خط لوله انتقال نفت در چین 22 کشته برجا گذاشت

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، خبرنگاران: وقوع یک انفجار در خط لوله انتقال نفت شرکت سینوپک چین در شرق این کشور منجر به کشته شدن حداقل 22 نفر شده است.

انفجار خط لوله انتقال نفت در چین 22 کشته برجا گذاشت

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز؛ انفجار خط لوله انتقال نفت شرکت سینوپک در شهر کینگ دائو در شرق چین علاوه بر کشته شدن 22 نفر موجب آتش سوزی وسیعی شد و بندر این شهر فعالیت خود را متوقف کرد. ساعت ها طول کشید تا این آتش سوزی مهار گردد.

بر اساس این گزارش تصاویر تلویزیون دولتی چین نشان می دهد که این انفجار موجب ایجاد حفره بزرگی در جاده ای شده که این خط لوله از زیر آن عبور نموده است.

مقام های دولت چین اعلام کردند این انفجار امروز آدینه زمانی به وقوع پیوسته که کارگران در حال کوشش برای تعمیر نشت این خط لوله بوده اند. همچنین گفته شده است که نشت نفت به بندر کینگ دائو نیز عامل اصلی انفجار بوده است. فعالیت بندر کینگ دائو هم اکنون متوقف شده است.

کینگ دائو یکی از بزرگترین پایانه های نفتی چین به شمار می رود و نفت مورد احتیاج دو پالایشگاه بزرگ شرکت سینوپک را تامین می نماید. یک مقام محلی چین تاکید نمود، آنالیز های اولیه نشان می دهد که نشت نفت به بندر کینگ دائو عامل اصلی این انفجار بوده است. نشت نفت منطقه ای به وسعت 3 هزار متر مربع در آب های ساحلی منطقه را فراگرفته است.

مقام های شرکت سینوپک تنها وقوع این انفجار را تایید نموده اند و حاضر به ارائه توضیحات بیشتری در این خصوص نشده اند.

منبع: تسنیم
انتشار: 21 مهر 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 675

به "انفجار خط لوله انتقال نفت در چین 22 کشته برجا گذاشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انفجار خط لوله انتقال نفت در چین 22 کشته برجا گذاشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید