استقبال اتحادیه عرب از احیای روابط دیپلماتیک موریتانی و قطر

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، اتحادیه عرب نسبت به ازسرگیری روابط دیپلماتیک میان موریتانی و قطر و توافق بر سر بازگشایی سفارتخانه های خود در آینده ای نزدیک استقبال کرد.

استقبال اتحادیه عرب از احیای روابط دیپلماتیک موریتانی و قطر

همراه ما باشید و با تور قطر ارزان از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

به نقل از سایت شبکه خبری روسیا الیوم، یک منبع مسئول در اتحادیه عرب اعلام نمود، ازسرگیری روابط دیپلماتیک میان موریتانی و قطر و توافق بر سر بازگشایی سفارتخانه های خود در آینده ای نزدیک در راستای بهبود فضای کشورهای عربی، حل کردن اختلافات بین این دو کشور و احیای همبستگی میان آنها انجام می گردد.

منبع مذکور نقش مهمی که عمان در میانجیگیری بین دو کشور ایفا می نماید، را ستود که با مذاکرات بین دو کشور به وسیله تماس های گسترده طی هفته های اخیر همگام بوده است.

پیشتر، موریتانی از سرگیری روابط دیپلماتیک با قطر را که از چهار سال پیش در پی بحران دوحه و همسایگانش قطع شده بود، اعلام نمود.

وزارت خارجه موریتانی اعلام نمود، بعد از تماس های متعدد چند هفته گذشته و با کوشش های ستودنی عمان برادر، جمهوری اسلامی موریتانی و قطر تصمیم به ازسرگیری روابط دیپلماتیک خود گرفتند.

طبق بیانیه این وزارتخانه، دو کشور توافق کردند که سفارتخانه های خود را در آینده نزدیک بازگشایی نمایند.

پیشتر خبرگزاری رسمی قطر در حساب توییتری خود نوشته بود، شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، وزیر امور خارجه قطر دیداری با اسماعیل ولد الشیخ احمد، همتای موریتانی خود در دوحه برگزار کرد.

این منبع اضافه نمود: در نشست مذکور همکاری های دوجانبه و از سرگیری روابط دیپلماتیک میان دو کشور برادر مورد آنالیز نهاده شد. خبرگزاری قطری به جزئیاتی درباره مدت زمان سفر وزیر خارجه موریتانی به قطر و برنامه این سفر اشاره نکرد.

موریتانی در شروع بحران خلیج فارس طی سال 2017 روابط دیپلماتیک خود را با قطر قطع کرد.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 9 فروردین 1400 بروزرسانی: 9 فروردین 1400 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 1780

به "استقبال اتحادیه عرب از احیای روابط دیپلماتیک موریتانی و قطر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقبال اتحادیه عرب از احیای روابط دیپلماتیک موریتانی و قطر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید